Monika Grabkowska / Unsplash
Vitamiinidest ja antioksüdantidest rikkad toidud mõjuvad jumele nähtavalt. Lisa veel korralik nahahooldus ja päikesekaitse ning naudi kaunilt kumavat nahka.

Tuunikala. Tuunikala sisaldab seleeni, mis aitab säilitada elastiini – proteiini, mis hoiab naha pingul ja siledana. Kala suur oomega-3-rasvhapete sisaldus aitab aga talletada kollageeni. Toitumisteadlased väidavad, et juba 85 grammi tuunikala päevas (konservkala sobib ka!) mõjub hästi.

Tsitruselised. Apelsinid, greibid, sidrunid ja laimid on C-vitamiinist tulvil, aidates parandada naha tekstuuri ning võidelda kortsude ja hüperpigmentatsiooniga. Lisaks tsitruselistega maiustamisele otsi ka kreeme, mis C-vitamiini sisaldavad.

Mustikad. Antioksüdantidest küllased marjad aitavad nahal vabaneda toksiinidest, tulemuseks värske ja särav jume. Mustikale!

Küpsed tomatid. Lükopeen on fütokemikaal, mis muudab tomatid punaseks ning aitab kehal võidelda ultra­violett­kiirgusest tingitud vabade radikaalidega, mis nahka vanandavad. Kõige mõjusam on tomat kuumutatuna. Juba pooles tassitäies tomatikastmes on umbes 16 mg lükopeeni, mis peaks hoidma su naha kenasti kaitstuna – päikesekaitsekreemi pead siiski ka kasutama!

Spinat. Spinati rohke E-vitamiini ja beeta­karoteeni sisaldus kaitseb naharakke vabade radikaalide halva mõju eest, mis võivad põhjustada nii naha­vähki, hüper­pigmen­tatsiooni kui ka kortsukesi. Spinati­lehekestes sisalduv vesi aga tungib rakumembraani, tõstes naha toonust.