Foto: Shutterstock
London võib küll turistide jaoks üks maailma kallemaid linnu olla, kuid mitte neile, kes tahavad endale Louis Vuitton' või mõne muu luksusbrändi käekotti osta.

Deloitte’i poolt läbi viidud küsitluse kohaselt maksavad luksuskaubad Londonis vähem kui igal pool mujal ja seda seoses Inglise naela langusega pärast Brexitit. Turistid kulutavad varasemast rohkem raha ning see lisab hinnalangusele veelgi hoogu. Võrreldes juuniga on nael dollari vastu odavnenud enam kui 17%.

Wall Street Journal avaldab, et Louis Vuitton' käekott Speedy 30 maksis 7. oktoobril Londonis 645 naela ehk 802 dollarit (729 eurot). Võrdluseks: Pariisis maksab sama kott 850 dollarit (773 eurot) ning New Yorgis 970 dollarit (882 eurot). Hiinas aga koguni 7450 jüääni ehk 1115 dollarit (1014 eurot).

„Suundumused Briti luksuskaupade turul on peamiselt tingitud naelsterlingi langusest - see on muutnud luksuskaubad Suurbritannias odavamaks kui mujal,“ selgitas Deloitte’i luksuskaupade juht Nick Pope. „Ja inimestele ei meeldi sama asja eest rohkem maksta.“

Ametliku statistika kohaselt on välisturistid teinud Suurbritanniasse alates juulist 3,8 miljonit visiiti, mis on 2% enam kui möödunud aasta juulis.

Myf Ryan, kes on Westfieldi ostukeskusi opereeriva firma turundusjuht, selgitas BBC-le: „Juulis ostukeskusi külastanud turistide arv kasvab aasta aastalt, rahvusvaheline raha, mida nad meie juures kulutavad, on kasvanud ligi 70%.“ Ning lisas, et märgata on ka Hiina turistide ostuhuvi disainerkaupade vastu.

Võrreldes 2015. aasta augustiga kulutasid hiinlased tänavu augustis Westfield'si kauplustes 53% enam.

Naela langus on tõstnud mõnede igapäevaste kaupade hindu, kuid Deloitte’i teatel on luksuskaupade hindu suudetud varasemal tasemel hoida. 64% luksuskaupadest, mille hindu saab muude riikidega võrrelda, on Suurbritannias nüüd odavamad kui mujal.

Uus normaalsus

Teine näide on Balenciaga Foulard Fringe'i nimeline kleit, mis Inglismaal maksab 400 dollarit vähem kui USA-s. Brunello Cucinelli kašmiirist meestepulloveri hind on aga 650 naela (759 eurot), ajal, mil sama toode maksab Prantsusmaal 857 ja USA-s 905 eurot.

Nick Pope’i arvates ei pruugi langenud hinnad püsida, mõned brändid on neid juba tõstnud.

„Luksuskaupade osas ollakse hinnakohandustega ettevaatlikumad kui masstoodangu puhul,“ selgitas ta. „Kuid 6-12 kuu pärast saab sellisest naelsterlingist uues normaalsus. Ilmselt hakkavad siis hindu kohendama nii mõnedki kaubamärgid.“

Allikas: BBC