2. Kordamine. Kõnekirjutajad kasutavad sageli seda võtet. Parimaks ajalooliseks näiteks on Martin Luther Kingi 1963. aastal peetud kõne, millest on peamiselt meeles fraas “I have a dream” (“Mul on unistus”). Kordamist armastab ka Obama. Samuti kasutab Obama kolme reeglit. See tähendab, et pole vaja esitada kümmet põhjust, miks tasub ettevõttel uude masinaparki investeerida, maini vaid kolme ning ära unusta ka oma jutu alguses rõhutada, et nimetad kolm põhjust. Kuulajale jääb nõnda meelde, et räägiti kolmest olulisest põhjusest.

3. Žestid ja hääl. Kogenud kõnelejad kasutavad oma kehakeelt. Ka Obama paneb kätega žestikuleerides igale oma mõttele justkui punkti. Olulistel kohtadel tõstab ta häält, justkui joonides alla kõige tähtsamad aspektid. Need võtted aitavad sinu kui kõneleja autoriteeti tõsta, sest kuulajad tahavad kellessegi uskuda, oled sa siis riigi- või oma osakonna juht.

Allikas: forbes.com