Foto: Shutterstock
Sul on tohutud söögiisud, mida on raske vaos hoida? Nendega on nüüd lõpp. Järgides neid nippe on ideaalkaalu saavutamine lihtsamast lihtsam.

Lihtne ja tervislik toitumiskava

Dieedi pidamine on tüütu ja me kõik teame seda. Selles võib süüdistada just tõsiasja, et paljud kaalulangetamise nipid nõuavad toidukoguste piiramist ja on negatiivsed (“Vähenda kaloreid!”, “Ära söö pärast kella 6 õhtul!”). Lisaks on ka paljud uuringud tõestanud, et dieedid ei tööta pikas plaanis ja võivad isegi sinu seedimisele halvasti mõjuda. Uus vaatenurk – tuleks hoopis selgeks teha, millised toitumisharjumused mõjuvad hästi sinu kehale ja meelele. Seega, unusta masendust tekitavad dieedid ja loo hoopis positiivsem viis kaalu kaotamiseks.

Ole järjepidev

Kuulsad “Sõprade” seriaalist pärit naised olevat söönud 10 aastat järjest lõunaks täpselt samasugust salatit ja tundub, et nad vihjasid meile midagi. Nimelt on palju kergem järgida tervislikku eluviisi, kui sööd samasid (aga maitsvaid) toite. Liiga lai valik võib otsustamise raskemaks muuta, aga samade toitude söömine hoiab sind mõtlematute valikute eest, mis võivad dieedile halvasti mõjuda. See muudab ka toidupoes ostlemise ja söögikordade planeerimise kiiremaks ja lihtsamaks. Kui mingist toidust ära tüdined, vali endale lihtsalt järgmine maitsev roog. Lihtsalt jälgi, et tegemist oleks tervisliku roaga.

Süsivesikud on tagasi (ja aitavad võidelda söögiisudega!)

Süsivesikute vastane suhtumine on aegunud ja paljud uuringud on näidanud, et mõned süsivesikud aitavad hoopis kaalulangetamisele kaasa. Kuna nende seedimine võtab kaua aega, tekib sul vähem isusid rämpstoidu ja näksimise järgi. Su kehal on juba olemas päevasteks tegemisteks vajalik energia ja sa ise tunned end samuti paremini. Seega, selle asemel, et süüa õhtusöögiks ainult kala ja köögivilju, lisa sinna juurde ka mõned kartulisektorid, lusikatäis riisi või kinoad.

Tänulikkus on kasulik

Oled kodus, näljast nõrkemas ja soov haarata puuviljade asemel laua pealt lastele ostetud küpsised on vastupandamatu. Kas see olukord tuleb tuttav ette? Enne, kui valiku teed, peatu korraks ja mõtle, kui väga sa armastad mahlakat apelsinimaitset või näiteks kuidas turulkäimine sulle meeldib. Kas saad sama öelda nende poest ostetud pakitud küpsiste kohta?

Toidud, mida sa ei vaja

Vastupidiselt populaarsele arvamusele on järgnevad “keelatud toidud” sinu kõhupiirkonnale head.

1. Kartulid. Vältisid neid suure süsivesikute sisalduse tõttu, aga tegelikult ei ole see üldse kartulitega seotud probleem. Süüdi on hoopis viisid, kuidas me neid tarbime – kartulikrõpsud ja friikartulid on tihti õliga üle valatud. Kartulid ise sisaldavad palju vitamiine ja kaaliumi ning sisaldavad vähe kaloreid (keskmine kartul umbes 110 kalorit). Tegemist on ka n-ö heade süsivesikutega, mis täidavad sinu kõhtu tervislikult.
2. Kuivatatud puuviljad. Oled ehk kuulnud jutte, et tegemist on peaaegu et kummikommidega. Kui aga valid sellised, millele ei ole lisatud suhkrut ega söö neid liiga palju, on kuivatatud puuviljade söömine lubatud.
3. Täispiimast Kreeka jogurt. Rasv aitab pikka aega täiskõhutundel püsida. Lisaks on leitud, et need inimesed, kes söövad kõige rasvarikkamaid piimatooteid, on väiksema tõenäosusega ülekaalulised.
4. Krõbinad ja piim. Mõtlesid, et kõik hommikuhelbed on täidetud suhkruga ja neil puudub toiteväärtus? See pole kindlasti tõsi. Poodides müüakse ka tervislikumaid krõbinaid, mida ei pea kartma. Magususe lisamiseks võid lisada tükeldatud puuvilju või marju. Uuri toodetelt, mida need sisaldavad.

Sa ei pea serveerima täiuslikke portsjoneid

Kui sööd vaid teatud suuruses portsjoneid, lõpetad autopiloodil ega naudi enam söömist. Sa unustad lihtsalt suurema tõenäosusega teadlikult söömise. Olles täiskasvanud inimene, suudad tervisliku portsjoni enda jaoks valida usaldades just oma kõhutunnet ja sinna võiksid kindlasti kuuluda köögiviljad, head süsivesikud ja ka liha.

Salat ei pea olema igav

Muuda kodune salat restoranitasemel hõrgutiseks, segades kokku erinevaid värskeid salatilehti või kombineeri erinevaid seemneid suvikõrvitsaga, et salatile tekstuuri lisada. Lisa ka vähem traditsioonilisi koostisaineid nagu kikerherneid või viilutatud peeti, tervislikke rasvu näiteks avokaado näol ja proteiini nagu kana või grillitud krevette. Seejärel valmista salatile kaste nagu tõeline kokk seda teeks – sega oliiviõli, äädikas või sidrunimahl ja värsked vürtsid.

Ära sunni end sööma toite, mida vihkad

See, et sa ei taha süüa viimase aja kõige trendikamat tervisetoitu, ei tähenda, et oled ebaõnnestunud. Kui sulle ei meeldi näiteks kinoa, teed endale karuteene seda vastu tahtmist süües. See ei rahulda sinu söögiisu ja sööd hiljem tõenäoliselt ikkagi midagi muud lisaks. Leia tervislikud toiduained, mis sulle tõeliselt meeldivad ja naudi neid.

Saavuta lame kõht suure vaevata

Kolm trikki, mida fitness-tüdrukud punnis kõhu vältimiseks kasutavad: söö ananassi ja ingverit, ära näri nätsu ja söö väikeste koguste kaupa. Ananass aitab muuta seedimise kiiremaks ja ingver lõdvestab seedetraktis olevaid lihaseid. Ühenda need hommikusmuutis! Kuigi paljud närivad näksimise vältimiseks nätsu, ajab see tegevus su kõhu punni. Selle asemel, et süüa kolm suurt toidukogust päeva jooksul, naudi parem viite-kuute väiksemat portsjonit. See aitab vältida liiga täis kõhtu ja hoiab ära ka kõhugaaside tekke.

Allikas: Health.com