BELLA FREUD

Rõivad kõnelevad kandjast nii mõndagi. Mõned riided, peamiselt T-särgid, räägivad lausa kandja eest: „Päästke mesilased”, „Päästke maailm”, „Mõista mind”, „Armasta mind”... Kodumaised AW koomiksisärgid nõuavad rohkem süvenemist, näiteks valgustite näitusel telefoniga rääkiva tüdruku kõnemull: „Ma olen siin mingil lambi üritusel”. Kontrasti huvides võiks selliseid särke kanda korraliku kontoriseelikuga.

Igasugused „gutši-mutši” särgid seevastu lausa karjuvad näkku, et särgi peale on kulutatud. Suur osa moebrände oma logo nähtavale trükkimisega sellele rõhubki. Aga on ka teisi, kes kasutavad elavat ekspositsioonipinda võimalusena maailma parandada. Briti disainer Katharine Hamnett on mitu aastakümmet riietele trükitud sloganitega keskkonnaprobleemidele osutanud. Vivienne Westwood protestib maakera saastamise vastu talle omasel ägedal moel – näitab glamuurse pintsaku all särgirinda, millele pintseldatud „Osta vähem”.

Kõik ei peagi kirjas olema, üht-teist saab ära öelda vaimuka kujundiga. Miks mitte oma sõnum ise tekstiilimarkeriga joonistada või aplikatsioonidest tikkida. Vastutulijate suunurkade ülespidi tõstmine – ilma ise suud pruukimata – on ju ka pisuke maailmaparandus!