Tänavune kevad õpetas paljudele selgeks sõnad Zoom ja Skype. Mobiilse interneti kasutamine Eestis kasvas eriolukorra alguses hops! kolmandiku võrra. Tuhanded inimesed pidasid kaugtöölt koosolekuid ja lapsed õppisid e-koolis, kuid ka tavasuhtlus kolis video­kõnedesse. “Kriisiaja alguses ostsid paljud endale tahvelarvuti, et sugulastega suhelda,” tõdeb Elisa seadmetoe tiimijuht Sigrid Ojavee. “Terve kriisiaja vältel teenindasime nädalas sama palju kliente kui muidu kuu jooksul.”

Sigridi meeskond juhendab inimesi telefonitsi, kuidas oma nutiseadmega toime tulla. “Nutikülmkapp, fitness-kell, robottolmuimeja, nutikas õhk­soojuspump,” loetleb Sigrid tehnikat, mille pärast on seadmetoele helistatud ja abi küsitud. Arvuti- ja nutifonihädasid lahendab Sigridi tiim iga päev.

Veel mõni aasta tagasi olid küpsemad inimesed need, kes tehnikaga hätta jäid. Nüüd on Sigrid märganud muutust: “Pigem juhtub sedasi, et helistab umbes minu­vanune inimene ega saa aru, mida ma talle räägin. Ja samas helistab 80aastane proua, kes ütleb, et häälestas ära oma proksiserveri, sest vennapoeg kunagi näitas, kuidas seda tehakse. Vanemad inimesed on hästi uudishimulikud – alguses ei saa vedama, aga pärast ei saa pidama!” Üks suur motivaator, et nutimaailmaga sõbraks saada, on suhtlemine oma perega.