Etnopeo ehtijad
Kas juuli alguses on Viljandi linnake: a) rauge, b) vaikne, c) rajult elu täis? Õige variant on viimane, sest kultuuriakadeemias käib sisseastumine. Peamaja mustas saalis näiteks on noorte tantsijate tuleproov. Sinine fuajee on hulka stressivabam – siin jooksen kokku Triinuga, kes tuleb autost, süli kraami täis.
Triin Amur (32) on folgi kujunduspealik. Tema vastutab, et Viljandi pärimusmuusika festivalil oleks ilus olla: ehib kõik lavad mõttes ja päriselt. Ja kuigi Triin on kange tööloom – näiteks ööl enne laulupeorongkäiku õmbles ta kella viieni endale rahvariidepluusi –, siis festivali ta üksinda lille ei löö. Vajatakse vabatahtlikke!
“Selle aasta kujundus on inspireeritud Kihnust,” näitab Triin käsitööraamatuid. “Festivali teemaks valiti “Hea lugu” ja Kihnus on lugude rääkimise tava endiselt au sees.” Sama soojaga jutustab Triin, kes äsja Kihnust tulnud, loo lambapügamisest. Nimelt teatakse saarel, et kui teed kuradiga kaupa ja pügad iga päev hommikust õhtuni lambaid, saab su pere edukaks ja jõukaks. Kuid mida teha villaga, mis koguneb? Seda tuleb põletada viie tee ristis ja tänapäevalgi leiduvat neid, kes seda teevad.
Nõnda, aga kuidas Kihnut peokujundusse tõlkida? “Kihnu mustrites on nii palju peidetud tähendusi ja lugusid,” ütleb Triin. “Igal perekonnal on olnud oma kindamuster, mida peamiselt kooti, ja käisetikand on nagu omaette keel.”