Young woman at home eating yogurt Lifestock
Meie soolestikus leidub miljoneid baktereid, mida organismil on hädasti vaja. Kuidas neid hoida?

Küllap on paljud lapsepõlves kuulnud, et bakterid on pigem nagu pahalased. Nüüd aga teame, et on ka palju sõbralikke ja kasulikke baktereid. Meie kõhus toimub justkui pidev hea ja kurja võitlus. Tasakaal on habras ja seda võivad kergesti rikkuda lihtsad asjad, nagu reisimine, vähene uni, rohke kiir- ja töödeldud toidu tarbimine või stress. Rääkimata plahvatustest, mida korraldavad soolestikus antibiootikumid või normist kõrgem veresuhkrutase.

“Selleks, et soolestiku mikro­floorat tasakaalustada, on kasulik tarvitada probiootikume,” soovitab biokeemia ja biotehnoloogia magister Merli Špitsmeister. “70 protsenti meie immuunsüsteemi tõhususest sõltub soolestikust – selle teooriaga tuli 1980. aastatel pärast pikaajalisi uuringuid välja Prantsuse bioloog Yves Delatte.”

Kui soolestiku tasakaal on häiritud, võib see kaasa tuua seede­traktihaigusi. Halbade bakterite kõrget taset soolestikus seostatakse esimest tüüpi diabeedi tekkega, enterobakterid võivad põhjustada põletikku sooltes, kuseteedes ja kopsudes. Siin tulevad appi seedimist soodustavad elusad bakterid ehk probiootikumid.