Unsplash / Keagan Henman
Kas tunned, et sind tabab paanika ainuüksi mõttest, et peaksid esinema sadade inimeste ees? Soovi korral võib esinemishirmu kontrolli alla saada.

“Esinemishirm kuulub kolme suurema hirmu hulka,” räägib DevelopDesigni koolitaja Kadri Kõiv. See tõsine hirm on tuttav paljudele. Kadri sõnul ei maksa arvata, nagu see häid esinejaid ei kimbutaks, nemadki võivad sel puhul hirmu tunda.

Ka koolitaja Jaanus Kangur teab, et esinemine on alati hirmutav. Eriti raske on see nende jaoks, kes esinevad harva. Hirm on loomulik tunne, mis aitab meil ellu jääda. Nii tasub Kanguri soovitusel esinemishirmu puhul hinnata, kas tegu on optimaalse ärevusega, mis aitab paremini esineda – hoolimata sellest, et on ebamugav, nägu õhetab ja käed värisevad. Või on tegu liialt häiriva närveerimisega.

Väike hirm mõjub sooritusele positiivselt, nii et sellele ei maksa liiga palju tähelepanu pöörata. Näitlejadki tunnistavad, et kui nad lavale minnes üldse ärevust ei tunne, siis väga meisterlikku esitust pole loota.