Päevalilleseemned Foto: Astrid Lepik
Seemneleib on kõigile tuntud, kuid üha enam otsitakse viise kuidas erinevaid seemneid toidule lisada ja nad atraktiivsemaks muuta.

Seesami-, kõrvitsa- ja päevalilleseemned on rikkalikud asendamatute rasvhapete allikad. Asendamatuid rasvhappeid ei saa inimorganism ise toota, kuid nad on meie tervise seisukohast äärmiselt olulised. Nad on vajalikud rakkude taastekkeks ja kaitsevad trombide ning südamehaiguste eest. Asendamatud rasvhapped toidavad ka nahka, leevendavad liigesepõletikku ja võivad kaitsta mõningate vähivormide eest.

Kõik seemned sisaldavad hulgaliselt vitamiine ja mineraalaineid - on nad ju esimene toitaineteallikas väikesele taimele. Arvatakse, et päevalilleseemned parandavad nägemist ja vähendavad kae tekkimise ohtu. Lisaks on nad tuntud abilised mürkainete väljutamisel, iseäranes hästi aitavad nad vabaneda raskemetallidest.

Kõrvitsaseemned soodustavad haavade paranemist ning aitavad kaasa laste kasvule ja arengule. Seesamiseemned puhastavad organismi, tugevdavad südant, immuun- ja närvisüseemi.

Seemned peaksid olema ostetud purustamata, säilitatud õhukindlas nõus, jahedas kohas. Seemnete omadused on kõige paremad, kui nad tarvitada paari nädala jooksul peale paki avamist. Nende kasutamiseks on lugematul arvul võimalusi: näiteks võib neid raputada salatile, lisada pudrule, müslisegusse, smuutisse. Katsetades leiab igaüks oma.