Delfi Pilt
Maksa hoidmiseks ja tema töö tõhustamiseks on vajalikud nii tasakaalustatud toit kui tegelemine tervisespordiga.

Elutähtsa organina on maksal täita rohkem kui 500 ülesannet. Maksa hoidmiseks ja tema töö tõhustamiseks on vajalikud nii tasakaalustatud toit, tegelemine tervisespordiga kui alkoholist-suitsetamisest hoidumine.

1. Puhastav dieet maksa jaoks tähendab eelkõige toidu kvaliteeti. Maksale on kasulik kõik naturaalne, mida rafineeritum on toit, seda kahjulikum ta on maksale.

2. Kuulake oma organismi: ärge sööge siis, kui teil pole näljatunnet. Vahepalaks piisab puuviljadest, väiksemast portsust salatist või klaasitäiest mineraalveest.

3. Hommikusöök sisaldagu värskeid puuvilju, see ergutab seedetegevust. Samal põhjusel võiks ka lõunasöök alata toorsalatiga.

4. Hoiduge nn stressisöömisest, sel ajal on seedimine oluliselt aeglasem.

5. Jooge päeva jooksul piisavalt puhast vett, kuid mitte söögi ajal.

6. Tarvitage toiduks väherasvast kala ja liha. Toidus loomse rasva vähendamine ei laiene koorevõile ja hapukoorele, kuna nad sisaldavad rohkesti organismile vajalikke aineid.

7. Tarvitage rohkesti puu- ja köögivilju. Kasulikud on kõrvits, punapeet, porgand, seller, kapsas, õunad, tsitruselised, ka seened, näiteks shiitake seened ergutavad maksa tööd.

8. Vältige või vähendage toituainete praadimist. Tervislikum on süüa keedetud-hautatud või aurus küpsetatud toitu.

9. Ära ei maksa unustada ka tervisesporti. Aktiivse liikumise käigus suureneb hapnikutarbimine, paraneb ainevahetus, vabanenud sapp aga ergutab maksa tööd.

Allikas: Μой прекрасный сад