Pomel Shuttersock
Pomelipuu viljad ehk pomelid või ka rahvapäraselt pomelod on praegu just igas suuremas puuviljaletis silmapaistvate kuhjadena müügil.

Pomel on väga suur tsitrusvili, mille sisu peidab mahadat greibile sarnast, ent magusamat maitset. Hea on teada, et pomel puhastatakse enne söömist mõrkja maitsega valgetest membraanidest täielikult - vastasel juhul valmistab selle vilja söömine igaühele kindla pettumuse ja ei saa aimugi tema suurepärastest maitseomadustest.

Pomel on tõenäoliselt pärit Aasiast, kus on seda kasvatatud aastatuhandeid ning see on kõrgelt hinnatud puuvili sellistes riikides nagu Hiina, Indoneesia ja Tai. Kus süüakse teda nii soolaste kui ka magusate toitude osana, samuti juuakse palju tema värskendavat, vitamiinirikast mahla.

Pomelit valides tuleks eelistada võimalikult kollase koorega vilja, see on kindlasti küps. Samas tuleb vältida plekilist või vigastatud koort. Vili võiks tunduda oma suuruse kohta võimalikult raske ja peaks lõhnama meeldivalt.

Tema kasulikkusest on siiani olnud suhteliselt vähe juttu, kuid nüüd hakatakse ka meil seda talvel saadaolevat puuvilja propageerima. Miks oleks hea pomelit süüa?

  • C-vitamiin. Pomel on hea C-vitamiini allikas talveperioodil. Vastupidiselt teistele seda vitamiini sisaldavatele tsitrustele ei ole ta nii hapu ja seetõttu võiks meeldida neilegi, kes hapudest viljadest lugu ei pea. Ta tugevdab immuunsüsteemi ja aitab seetõttu võidelda talviste haigusetekitajatega. 100g pomelit katab täiskasvanud inimese päevase C-vitamiinivajaduse.
  • Soodustab seedimist. Küps pomel ei maitse happeliselt vaid pigem magusalt. Väidetakse, et tema mahl muutub seedimisel aluseliseks, seega võivad seda vilja proovida ka need, kellel on probleeme ülehappesusega. (Haavandtõbede korral tuleb siiski eelnevalt konsulteerida arstiga!). Pomel sisaldab rohkelt kiudaineid ja aitab seetõttu ka kõhukinnisuse korral.
  • Aitab rannavormi! Pomel sobib hästi ka neile, kes soovivad liigsetest kilodest vabaneda. Pomelis sisalduvad ensüümid aitavad rasvu põletada sisaldades seejuures 100 grammi kohta vaid 44 kalorit. Kaalu alandava dieedi ühe osana soovitatakse tarbida 150g pomelit iga päev 1-2 kuu vältel.
  • Viib kehast mürgid välja. Sisaldades ohtralt pektiini vähendab pomel kolesterooli hulka, neutraliseerib organismi sattunud raskmetalle ning seedekanalis moodustuvaid kahjulikke ühendeid. Esile tuuakse ka tema positiivset mõju kõrge vererõhu alandamisel. Tänu duurele kaaliumisisaldusele mõjub ta positiivselt kogu vereringeelundkonna tööle.
  • Võitleb stressiga. Pomelo mõjub hästi ka väsimuse, peavalu, jõuetuse, unetuse, palaviku ja kurguvalu korral. Pimedal ja külmal ajal peaks ta olema igati passlik puuvili täiendamaks meie toidulauda.

Ettevaatusega peaks pomeli igapäevasesse tarbimisse suhtuma maksa- ja neeruhaiguseid põdevad ning väga madala vererõhuga inimesed.

Allikad: Organic Facts, Natures Pride, The Kitchn