Valik aju tervist hoidvast toidust. Foto: Shutterstock
Nii kurb kui see ka pole, inimese mälu vananedes aina halveneb. Noorena tõusevad meie kognitiivsed võimed tipptasemele, kuid mingil hetkel hakkavad tekkima puudujäägid. Näiteks langeb info töötlemise kiirus juba teismeea lõpus. Visuaalne töömälu jõuab oma haripunktini kolmekümnendate keskel, kuid sõnavara areneb kuni kuuekümnendateni ja sealt edasigi.

Mõistust on võimalik teravana hoida, kui oleme füüsiliselt aktiivsed, suhtleme sõprade ja perega ning teeme intellektuaalselt arendavaid tegevusi, näiteks loeme või paneme puslesid kokku. Samuti aitab kognitiivsete funktsioonide arenemisele ja säilitamisele kaasa toit, mida me sööme.

Nende kaheksa toidu söömine aitab kaasa, et oma mõistus terve ja korras hoida.

1. Rasvane kala

Oomega-3 rasvhapped on ajule võimas toit. Seda leidub mereandides ja merikarpides. Parimad allikad on näiteks lõhe, tuunikala, heeringas, rannakarbid ning forell.

Igas eluetapis mängib oomega-3 rasvhapete hulk toidus aju tervises tohutut rolli. Naised, kes raseduse ajal tarbivad palju kala või kalamaksaõli, suurendavad loote kasvu emakas – need aitavad arendada aju ja silmade arengut.