Martin Sepping kodumaja trepil koos malamuut Alaskaga, keda ka peremehe leib näib mitte ükskõikseks jätvat. Foto: Sven Arbet
Martin Sepping küpsetas oma esimese leiva neli aastat tagasi. Nüüdseks on tema loodud firma OÜ Muhu Pagarid saanud edukaks väikeseks ettevõtteks ning nende leib on ettekujutust mustast leivast kõvasti muutnud.

Talvehommikul, mil õhk on nii puhas ja karge, mõjub pagaritöökojast leviv küpseva leiva lõhn eriti hõrgult. See aroom on juba omaette nautimist väärt kogemus, kuid ilmselt kõditab eriliselt just eestlaste maitsemeeli ka seetõttu, et must leib on üks kindel asi, mida eestlaseks olemisega seostada võib.

Must leib on igapäevane, kuid ometi on sel nii palju eri maitseid, kui on küpsetajaid. Kodune leivategu sai meil mõni aasta tagasi väga popiks. Iga endast lugu pidav kodukokk küpsetab leiba ja igas vallas on mõni, kes teeb leibu ka müügiks. Lisaks ei saa kurta ka poeleibade sortimendi üle. Seega tundub, et meie leivaturg on nii konkurentsitihe, et siin läbi lüüa näib peaaegu võimatu. Ometi on Muhu leib vastupidist tõestanud ja sellest on saanud mõnele lausa sõltuvust tekitav toode.