Kas fooriga ristmikule sõites peaks operatiivauto kartuses iga kord aeglustama?
Seoses sellega tekkis küsimus, kes sellises olukorras süüdi jääb? Saan aru, et liiklejad peavad andma teed operatiivsõidukitele, kellel põlevad vilkurid ning/või huulgavad sireenid, kuid samas peavad nad olema ka veendunud ohtuses ning veenduma, et neid on nähtud.
Pannes ennast bussijuhi olukorda, siis saan täiesti inimlikust seisukohast aru, et kiirabi tuli tema jaoks nurgast, kust bussijuht ei näinud teda ning liiklusmüra ja raadio kombinatsioonis ei pruukinud juht ka kuulda lähenevat autot.
Olgem ausad, kui ma sõidan linnas rohelise laines, siis ma ei aeglusta ju enne natuke pimedamat ristmiku, kartuses, et läheneb mõni operatiivsõiduk, kellele tuleb teed anda. Loodan, et küsimuse oli konkreetselt püsitatud ning saate minu küsimusest/probleemist aru.
Vastab Politsei- ja Piirivalveameti keskkriminaalpolitsei juhtivkriminaalametnik Andero Sepp:
Operatiivsõiduki juht peab tagama teiste liiklejate ohutuse. Kui menetluse käigus ilmneb, et tavaliikleja liiklusnõudeid ei rikkunud, siis jääb süüdlaseks operatiivsõiduki juht.
Antud situatsioonis, kui tuvastatakse, et bussijuht ei saanud näha ega kuulda operatiivsõiduki lähenemist ja sõitis ristmikule rohelise tule ajal, siis bussijuht liiklusnõudeid rikkunud ei ole.
Seega ei saa nõuda, et te peate enne igat ristmikku aeglustama kartuses, et läheneb operatiivsõiduk. Küll aga tuleb ristmikel olla tähelepanelik.
Loe lisaks nõuandeid samal teemal või küsi tasuta nõu vastused.ee lehel.