“Peamisteks kaebusteks on sügis-talvisel ajal külmetused, suvel putukate ja just eriti puugihammustused, vanematel inimestel vererõhuprobleemid. Väikelaste emadel on mitmeid küsimusi imikute hooldamise kohta, millega ehk oma perearsti ei soovitagi tülitada.”

Friedemanni sõnul tuleb talvel sageli kõnesid Egiptusest, Marokost, Tuneesiast, kus eestlased puhkusereisidel viibivad. Nõu küsitakse enamasti seedetrakti probleemide osas ja kuidas apteegist vajalikke ravimeid küsida. "Välismaalt helistades tuleb kasutada numbrit +372 630 4107," juhendab Friedmann.

Efektiivse nõuande saamiseks soovitab ta enne kõne tegemist võimaluste piires teha ettevalmistused enda või konsultatsiooni vajava isiku tervisliku seisundi hindamiseks.

“Näiteks palaviku kahtlusel mõõta ära kehatemperatuur, vererõhu probleemide korral mõõta vererõhk. Kui on võetud ravimeid, siis vaadata täpselt järele nende ravimite nimed ja tarvitatud kogused. Lisaks on hea võtta käeulatusse paber, kuhu vajadusel märkmeid teha.”

Perearsti nõuandeliinilt 1220 saab infot edasiste tegevusjuhiste osas. "Tegu on siiski nõuandeliiniga ja olemasolevat raviplaani ei muudeta. 87% kõnedest lõppevad koduse ravi juhistega, 7% soovitusega järgmisel päeval perearsti vastuvõtule minna, 6% soovitusega EMO-sse pöörduda ja kiirabi kutsumist soovitatakse väga harva umbes ühele inimesele ööpäevas,” tõi perearsti nõuandeliini projektijuht välja üldise helistamiste statistika.

Perearsti nõuandeliin 1220 on Eesti Haigekassa poolt rahastatav teenus. Nõuandetelefonil vastavad helistajatele kogenud perearstid ning pereõed eesti ja vene keeles. Helistamisel ei tuvastata helistaja isikut, helistada ja nõu küsida võivad ka ravikindlustuseta inimesed.