Foto: Karin Kaljuläte
Inglased ütlevad, et õun päevas hoiab arsti eemal ning kinnitavad, et väitel on alust õuna mitmete tervislike omaduste tõttu.

Öeldakse, et õun päevas hoiab arsti eemal, kuid miks? Mis teeb õuna nii eriliseks? Õunal on omadusi, mida pole teistel puuviljadel ning mis on aegade jooksul proovile pandud, väidab portaal www.bspcn.com.

Hea tervise hoidmiseks vajalikke aineid saab ka muudest viljadest, kuid vaid õunas on kõik plussid koos.

1 - Õun sisaldab ohtralt C-vitamiini, mis tugevdab immuunsüsteemi. Paljud inimesed, kes jätavad C-vitamiini oma dieedist välja, tunnevad end kehvasti, saavad kergesti sinikaid ja kannatavad veritsevate igemete pärast.

2 - Õun aitab eemale hoida südamehaigusi. Põhjus, miks õun hoiab eemale südameveresoonkonna ja pärgarteri haigusi, peitub rikkalikus flavonoidide hulgas, mis on omakorda tõhus antioksüdant.

3 - Õun sisaldab vähe kaloreid. Keskmises õunas on 70 - 100 kilokalorit. Õuna söömine enne kommi või šokolaadi haaramist vähendab isu magusa järgi, kuna õun sisaldab küll suhkrut, kuid annab palju vähem kaloreid, kui maiustus.

4 - Õun ennetab vähke. Pane tähele, mitte vähki, vaid erinevaid vähitüüpe! Me kõik teame, et vähk võib esineda erivormides, õun aitab ennetada neist mitut: sooltevähk, eesnäärmevähk ning rinnavähk naistel.

5 - Õun sisaldab fenoole, mis on kahekordselt tõhusad kolesteroolitaseme langetajad. Fenool aitab alandada halba kolesterooli ja tõsta head kolesterooli.

6 - Õun ennetab hammaste lagunemist. Õunamahlas sisalduvad ained suudavad tappa 80% hammastel leiduvatest bakteritest, nii-et võib öelda, et üks õun päevas hoiab ka hambaarsti eemal.

7 - Õun kaitseb aju haiguste eest. Õun sisaldab taimseid ekstrakte, mis aitavad eemal hoida haigusi nagu Alzheimeri ja Parkinsoni tõbi.

8 - Õun hoiab hingamisteed tervena. Nottinghami ülikooli uuringust selgus, et inimesed, kes söövad vähemalt viis õuna nädalas, põevad vähem respiratoorseid haigusi, sealhulgas astmat, kui inimesed, kelle menüüsse õun harva eksib.

9 - Õunad maitsevad hästi! Sa võid valida värvilt ja maitselt kõige paremini sobiva õunasordi ning saada suurepärase kogumi tervislikke aineid korraga.

Ameeriklased söövad keskmiselt ühe õuna nädalas, mis on küll parem, kui mitte midagi, kuid jätab organismi paljudest õuna pakutavatest võimalustest ilma.

Õunad on osa tasakaalus toidulauast või ka dieedist ning pikendavad eluiga, miks piirata end siis vaid ühe õunaga nädalas?