Baltimaade moodsaimas suurköögis toodetakse aastas ligi 3.5 miljonit kilogrammi Mamma kaubamärgi pannkooke, suppe, salateid ja võileibu.

Kokku on täna ettevõttes tööl ligikaudu 120 tootmisega seotud inimest, kes kõiki neid tooteid valmistavad. Mamma äärmiselt mitmekesisest tootevalikust leiab enda lemmiku igaüks. „Näiteks võileibade ja täidisega pannkookide põhitarbijad on pigem nooremad mehed, suppide ja väikeste pannkookide põhitarbijad on aga hoopis vanemad naised. Ka paljud spordi harrastajad on avastanud enda jaoks sobivad Mamma mugavustoidud, mis sobivad väga hästi kiireks, aga ka toitvaks vahepalaks. Tegelikult on kõikide tootegruppide puhul ka väga erineva taustaga mugavustoidu fänne,“ kommenteeris Mamma tooteid valmistava Saarioinen Eesti turundusjuht Taavi Rehepapp.

Kuidas aga kõigi nende toodete valmistamine alguse saab? „Esmalt on vaja toote ideed, millele järgneb vajaliku tooraine otsimine, tootearendus ja katsetamine. Kui toote esmased variandid on valmis toimuvad degusteerimised – esmalt firmas sees ja hiljem ka lõpptarbijaid kaasates. Viimaseks etapiks on pakendi lahenduste otsimine ning pakendi kujundamine. Sõltuvalt retseptist on iga toote valmistamiseks kindel protsess, mis algab tooraine saabumisega majja. Tooraine töötlemise käigus valmib mugavustoit, mis liigub edasi pakendamisse, kust siis valmis toode lattu viiakse ja poodidesse laiali saadetakse,“ kirjeldas Rehepapp.

Tema sõnul on Eesti toidumaailm saanud palju inspiratsiooni kohalikust toorainest ja saadustest ning võrreldes paljude teiste riikidega on meie kultuur metsasaaduste kasutamisel väga arenenud. „Kindlasti võiks eestlased meie puhta looduse ja suure kohaliku tooraine valiku uhked olla. Tänu sellele on Eesti toidukultuur jõudnud ka riigipiiridest kaugemale ja aina rohkem on Eesti toidu austajaid ka mujalt maailmast,“ sõnas Rehepapp.

Vaata videost, kui palju ja milliseid tooteid Mamma tehases valmistatakse ning sirvi Delfist ka teiste toidutööstuste videoid.

Avatud toidutööstuste nädal toimub Eesti Toiduainetööstuse Liidu, Maaeluministeeriumi ja Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja koostöös. Avatud toidutööstuste nädala korraldamist rahastatakse turuarendustoetusega.