Foto: Pixabay
Ei jõua, pole aega, kogu aeg on kiire. Kuidas aga kiire elutempo juures siiski mitte päris söömata jääda — selle kohta jagab nippe paleo.ee blogija Ardi Ravalepik.

Nipid hommikuks

Hakitud juurviljad

Värskeid köögivilju on lihtne säilitada — haki eelnevalt paari päeva kogus ja hoia neid kinnise karbiga külmikus. Erinevaid komponente on saad hoida nii eraldi karpides kui ka meelepäraste segudena. Katseta näiteks piprad ja sibul, suvikõrvits ja kõrvits, seened ja rooskapsas. Igahommikuse hakkimise asemel saad need otse pannile visata. Sipsti.

Puuviljad ja marjad sügavkülmas

Kui puuviljad on üleküpsenud, ära viska neid minema. Pista banaanid, marjad ja muu suupärane suletava kotiga sügavkülma. Hommikul veidi sisse magades ei pea sa nüüd lõunani tühja kõhtu kannatama — pane peotäis puuvilju ja veidi mandlipiima blenderisse, ning saad hetkega suurepärase smuuti, mille võid teele kaasa võtta.

Kiirelt valmivad valguallikad

Kasuta kiireks hommikusöögiks näiteks peekonit või suitsulõhet. Need küpsevad üliruttu, ja küpsetades neid koos hakitud juurviljadega, saad minutitega maitsva ja tervisliku hommikusöögi.

Nipid lõunaks

Keedetud munad külmikus

Keeda kord nädalas mõned munad ja säilita külmikus. Saad neid kasutada hetkega valmivaks lõunasöögiks — valmista salat lisades eelnevalt hakitud juurviljad ning peekonitükikesed (ka peekoni saab ette valmistada ja siis sobivat kogust külmikus söögivalmis hoida).

Puljong sügavkülmas

Supp on lõunasöögiks alati suurepärane valik, kuid selle jaoks ise puljongi keetmine võtab terve igaviku. Õnneks saad puljongit portsudena sügavkülmas säilitada. Valmista alati suurem portsjon ja pane osa sellest edaspidiseks kasutamiseks tallele.

Kasuta kontori külmkappi

Kui sul on tööjuures külmik, siis ei pea sa igahommikusele toidupakkimisele aega kulutama. Varu sinna näiteks pakk värsket rohelist segusalatit, karp küpsetatud kana või lihaga ning valik hakitud juurvilju — nüüd saad valmistada erinevaid salateid paari minutiga otse kohapeal.

Nipid õhtuks

Midagi lihtsat

Valmista midagi lihtsat, mille saad näiteks ahju pista ja sinna „unustada“ kuni ise muid toimetusi teed. Samuti aitab kokkamiseks kuluvat aega tunduvalt vähendada näiteks elektrooniline smoorpott ehk Slow Cooker — pista toiduained hommikul potti ja maitsev õhtusöök on sind ootamas, kui töölt tagasi jõuad. Sulle jääb vaid laua katmise vaev.

Valmis maitseainesegud

Selle asemel, et kokates iga kord sületäie erinevate maitseainepurkidega maadelda — noaotsatäis siit, teelusikas sealt, tsipake sellest ja sutsuke tollest —, sega kokku oma lemmiktoitudeks vajalik ja hoia need kasutamiseks käepärast.

Sama koostisosa mitmes toidus

Sama koostisosa on tihtipeale võimalik kasutada erinevates roogades üle mitme päeva. Näiteks tervest kanast saad valmistada üheks õhtusöögiks kanakarrit, järgmisel ahjuprae ning kolmandal päeval kanasalati. Jälle hulga aega kokku hoitud.

Lõpetuseks

Ära ürita aega leida, vaid lihtsalt võta see aeg. Ülaltoodud nipid aitavad sul küll aega kokku hoida, kuid kuniks sa ei ole otsustanud asja tõsiselt käsile võtta, on aja leidmine keeruline. Tervislik ja maitsev toit on seda väärt, et pisut kuskilt aega näpistada.

Allikas: paleo.ee