Foto: MorgueFile
Rimi toitumisnõustaja Katri Merisalu võtab seitsme punktiga kokku selle, kuidas kõige mõnusamalt veeta aega jõululauas nii, et pidevalt on kerge ja pühalik olla. Resümeerides tema mõtted tuleks jõululauas söömise ajal mitte juua (eriti gaseeritud jooke), eelistada magustoiduks, kas puuvilju või tumedat šokolaadi, piirata alkoholi tarbimist üldse ning käia toidukordade vahel jalutamas.

Mõned nipid, mida jõululauas meeles pidada:

  • söögi ajal ära joo, niimoodi väldid läbinärimata toidu allaneelamist, mis võib põhjustada tõsiseid kõhuvalusid ja seedeprobleeme.
  • lülita välja oma nutitelefon ja telekas, austad sellega oma lauakaaslasi ja niimoodi sööd aeglasemalt ja mõttega.
  • magustoidu asemel söö tumedat šokolaadi (üle 70%), puuvilju, pähkleid.
  • peale õhtusööki või söögikordade vahel käi jalutamas, värske õhk ja liigutamine teevad head.
  • ära joo gaseeritud ja magustatud jooke, selle asemel lisa joogiveele apelsini, mandariini, kurgiviile, jõhvikamarju, pohlamarju, piparmündilehti jms.
  • PEA MEELES! Alkohol ei seedi nii nagu toit. Inimese keha ei saa alkoholist tulnud kaloritest energiat salvestada samamoodi, nagu suudame seda teha toidust saadud kaloritega. Seepärast, kui jood alkoholi, ei saa ainevahetus teha oma tööd – näiteks põletada kaloreid viimasest toidukorrast. Selle asemel peab keha tegelema alkoholi, see tähendab mürgi, kehast välja toimetamisega. Alkoholi tarbimine toob endaga kaasa aeglase ainevahetuse ja seetõttu kehakaalu tõusu.
  • klaasi või kahe punase veini pärast ei pea end halvasti tundma! See on hoopis südamele hea oma antioksüdantide poolest.