5o euroga nädalas Foto: Mirjam Hunt
Populaarse pere- ja elustiiliblogi Meie Käopesa eestvedaja Mirjam Hunt kutsub Facebooki grupis Kogumispäevik inimesi jaanuaris toidule senisest vähem kulutama ja esitas oma 5-liikmelisele perele väljakutse tulla toime 50-euroga nädalas. Milline näeb välja pere nädalamenüü?

Kogumispäeviku grupis jagatakse väga lihtsaid nõuandeid, kuidas oma eelarvet planeerida ja toidule kuluvaid summasid märkimisväärselt vähendada. Eesmärk on teha seda nii, et toidulaud oleks endiselt mitmekesine ja täisväärtuslik.

“Majandan küll enam-vähem mulle harjumuspärasel viisil, kuid “kitsikus” on mulle veelkord kinnitanud tõekspidamisi, millesse usun ja aidanud kujundada uusi kasulikke harjumusi edaspidiseks. Lisaks on eksperiment tõestanud, et 50 euro eest nädalas toituda tõepoolest on võimalik,” avaldas Mirjam Hunt, kes tõestab oma nädalamenüüga, et ka selle eelarve piires on võimalik väga mitmekesiselt kogu perel süüa.

5o euroga nädalas
Foto: Mirjam Hunt

ESMASPÄEV

Hommikusöök: Kaerahelbepuder või, hapukoore või enda tehtud maasikamoosiga (ostsin suvel hea hinnaga Polkasid ja keetsin moosiks, pole elus varem enesele ühegi otsuse eest nii tänulik olnud - MH).

Lõunasöök: Karjase pirukas ehk veiseliha-köögiviljahautis kartulipüreekattega

Õhtusöök: Ise tehtud India juust (2l täispiima, 1 sidrun) spinatikarris

TEISIPÄEV

Hommikusöök: Kaerahelbepuder või, hapukoore või enda tehtud maasikamoosiga

Lõunasöök: Köögiviljadega juustuomlett

Õhtusöök: Lillkapsa-püreesupp krõbeda kalkunipeekoniga. Supi kõrvale tatrajahu focaccia

KOLMAPÄEV

Hommikusöök: Kaerahelbepuder või, hapukoore või enda tehtud maasikamoosiga

Lõunasöök: Eelmise päeva õhtusöök

Õhtusöök: Kanafilee-köögiviljawok magushapus kastmes

5o euroga nädalas
Foto: Mirjam Hunt

NELJAPÄEV

Hommikusöök: Kaerahelbepuder või, hapukoore või enda tehtud maasikamoosiga

Lõunasöök: Köögiviljapasta (sibul, küüslauk, suvikõrvits, paprika, riivitud porgand, kuivatatud tüümian, purustatud tomatid ja riivjuust)

Õhtusöök: Ahjukana köögiviljade, külma jogurtikastme, coleslaw ja porgandi-kaalikasalatiga

5o euroga nädalas
Foto: Mirjam Hunt

REEDE

Hommikusöök: Kaerahelbepuder või, hapukoore või enda tehtud maasikamoosiga

Lõunasöök: Eelmisest õhtust järele jäänud kanafilee, aedviljad, kaste, salat ja pasta

Õhtusöök: Kana-klimbisupp + porgandikook

5o euroga nädalas
Foto: Mirjam Hunt

LAUPÄEV

Hommikusöök: Munapuder, krõbe peekon, tomati-redisesalat

Lõunasöök: Reedene kanasupp

Õhtusöök: Kapsarullid kartulite ja peedisalatiga + kaneelirullid

PÜHAPÄEV

Hommikusöök: Neljast munast ja vadakust ülepannikoogid banaani, õuna ja maasikamoosiga. Nii tatra- kui nisujahust.

Lõunasöök: Kapsarullid tatraga

Õhtusöök: Chilli con carne riisi ja hapukoorega