KUULA SAADET | Joogisaade “Vala välja!” #16: Kalamaja veinibaarides seiklemine kui antropoloogiline uurimus
Kalamaja linnaosas on lühikese, mitte enam kui poolekilomeetrise jalutuskäigu kaugusel kuus eriilmelist veinibaari: Shvips, SIP, Plan B, Tiks, Time to Wine ja vinoteek Vabrik. Neist kolm paiknevad suisa ühel ja samal tänaval.
Joogisaate “Vala välja!” 16. osas uurivad saatejuhid Keiu Virro ja Martin Hanson kahe Kopli tänaval asuva veinibaari – Plan B ja Time to Wine – loojatelt, miks nad otsustasid veini müüa pokaali- ja pudelikaupa ning mitte hulgi. Lisaks: kuidas on Eesti inimene veiniga sõbraks saanud, miks roosa vein meile ikkagi nii väga meeldib, miks hea vein suures osas just Kalamajasse koondunud on ja veel palju muud.
Igal Kalamaja veinibaaril on oma nišš ja eripära. Plan B on neist uusim ja pakub sisseastujatele ka üsna hilise õhtutunnini tummisemat süüa kui seda on tapase-taldrik. Time to Wine’i eripäraks on esimesena Eestisse toodud “kaardi-kraani”-süsteem, kus veinimasinast saab krediidi alusel ise oma veinipokaali täita.
Veinist ja veinist Kalamajas räägivad Plan B veinibaari asutaja Egon Kärema ja Time to Wine’i asutaja Georgi Leinemann. Kumbki mees on võtnud saatejuhtide (januse) palve peale kaasa kaks erilist veini oma baari valikust, mis praegustesse sügisilmadesse sobida võiksid. Proovime, kommenteerime.
NB! Etteruttavalt “Vala välja!” tulevastest saadetest: järjekorras 17. saate teemaks on kainus ja karskus – saatesse tuleb Eesti Karskusliidu juht Lauri Beekmann. Sealt järgmine ehk järjekorraga 18. saade saab olema aga Viinakuu saade ühes parimate viinadega. Vist. Abiks on ekspert, kes pimetestijate tegevusse vägagi reaalsete teadmistega värvid tagasi toob.
Küsimuste, ettepanekute, mõtete ja kriitikaga saate meie poole pöörduda kirja teel vala@delfi.ee. Jälgige meid ka Facebookis: www.facebook.com/valavalja
Kuula “Vala välja!” #16 saadet SIIT.