Foto: Seljamaa Fotostuudio
Praeguse vitamiinipõua ajal võiksime veelgi enam jälgida, mida sööme ja joome. Kodus tehtud mahlakokteil või smuuti tõstab toonust ja tagab energialaengu just siis, kui oled väsinud. Vitamiinid ning ergutavad mineraal- ja kiudained tugevdavad immuunsust, puhastavad ja tervistavad organismi.

Mahlakokteili ja smuutit saab valmistada peaaegu igast küpsest puu- ja köögiviljast või sügavkülma pandud marjast. Järgnevates retseptides märgitud kogused on ligikaudsed, sest kõik oleneb viljade suurusest, maitsest ja mahlasisaldusest.
Smuuti jaoks puhasta, koori ja tükelda puu- või juurviljad. Pane kõik koostisosad kannmikserisse ja töötle ühtlaseks. Vala sobivasse klaasi ning serveeri.
Mahlakokteiliks puhasta, koori ja tükelda puu- või juurviljad. Pressi kõik koostisosad mahlapressi abil. Vala meelepärasesse klaasi ning serveeri.

Jõujookide segud

MAHLAD

Eksootika-mix
2 kiivit, 0,5 greipi, 2 ananassiviilu

Terviseparadiis
2 porgandit, 1 väike peet, 1 sellerivars, 1 õun, 1 tl oliiviõli

Vürtsikas küllus
1 paprika, 0,5 apelsini, 1 cm tükk ingverit

Astelpajumaius
250 g astelpajumarju, 125 g rohelisi viinamarju

Meeldiv üllatus
1 väiksem bataat ehk maguskartul, 1 pirn, 2 porgandit, 3 brokoliõisikut

Sametine rohelus
0,5 avokaadot, 1 sl laimimahla, 0,5 hapukamat õuna, 1 väike peotäis nisuorast, 1 dl vanilli-sojajooki

SMUUTID

Mustika-jõhvikasmuuti
1 dl (külmutatud) mustikaid, 1 dl jõhvikaid, 2 dl hapupiima, 1 sl müslit, 1 sl vedelat mett

Sidruni-kohupiimasmuuti
1 sidruni mahl, 0,25 tl sidruni riivitud koort, 2 sl vanillikohupiima, 2 dl vanilli-sojajooki