Foto: Pixabay
Veganlus on tõusev trend. Ent veganiks ehk täistaimetoitlaseks hakkamine nõuab teadmisi, pühendumist ja uusi toiduvalmistamise viise. Kõige parem oleks enne menüü äkilist muutmist veganluse kohta lugeda ja omale selgeks teha, kas see sulle üldse sobib. Vajadusel pidada nõu ka toitumisspetsialistiga, sest vegan peab hoolitsema selle eest, et ta uue toitumisviisiga saaks kätte kõik vajalikud toitained, vitamiinid ja mineraalid ning piisava hulga kaloreid. Samas on taimetoit sobilik ülakaalulistele ning kiudainete rohkuse tõttu kasulik mitmete krooniliste haiguste ennetamiseks ja leevendamiseks.

Veganlus on tõusev trend. Ent veganiks ehk täistaimetoitlaseks hakkamine nõuab teadmisi, pühendumist ja uusi toiduvalmistamise viise. Kõige parem oleks enne menüü äkilist muutmist veganluse kohta lugeda ja omale selgeks teha, kas see sulle üldse sobib. Vajadusel pidada nõu ka toitumisspetsialistiga, sest vegan peab hoolitsema selle eest, et ta uue toitumisviisiga saaks kätte kõik vajalikud toitained, vitamiinid ja mineraalid ning piisava hulga kaloreid. Samas on taimetoit sobilik ülakaalulistele ning kiudainete rohkuse tõttu kasulik mitmete krooniliste haiguste ennetamiseks ja leevendamiseks.
Alljärgnevalt on toodud üks täistaimne viie päeva näidismenüü, mis arvestab täiskasvanu energia- ja toitainetevajadust ning on täisväärtuslik, sisaldades erinevate vitamiinide ja mineraalide omastamiseks vajalikke tooraineid. Nagu iga toitumise puhul, tuleb ka vegantoitumise puhul jälgida tervisliku toitumise põhitõdesid ning vaadata, et menüü oleks mitmekülgne. Menüü autor on Eesti Vegan Seltsi juhatuse liige Ireene Viktor.