Foto: Pixabay
Hommikusöök on päeva kõige tähtsam toidukord, ent kui sööd valesid toite, võid rikkuda kogu päeva, olles näljane juba enne lõunat. Ja lõunatunni saabudes sööd sel põhjusel topeltkoguse.

1. Pannkoogid

Pannkoogid sisaldavad palju ja neid kõige mõttetumaid kaloreid, mis su kehale kuidagi kasuks ei tule. Lisa veel ülimagusat moosi, siirupit või šokolaadikreemi ja sind tabab tõsine suhkru üledoos. Tee näiteks täisterapannkooke ja pane peale Kreeka jogurtit, et saada lisavalku, ning sobib ka värsketest või külmutatud marjadest valmistatud toormoos, kus pole liiga palju suhkrut. Hommikuti tasuks vältida ka saiakesi.

2. Hommikukrõbinad, milles on palju suhkrut ja vähe kiudaineid

Sama teema – sind tabab suhkru üleküllastus ning nälg juba ammu enne lõunat. Loe karbilt etikette ning vaheta need krõbinad välja tervislikemate ja kiudaineterikkamate vastu.

3. Light-jogurtid

Neis võib olla küll madal rasvakogus, kuid on palju suhkrut. Võib olla ka vähe rasva ja vähe suhkrut, ent on palju sünteetilisi lisaaineid ning magustajaid, et maitse säiliks. Selle asemel söö Kreeka jogurtit või maitsestamata jogurtit, kui magusat vaja, lisa paar datlit või teelusikatäis mett.

4. Poesmuutid

Kas aimad, miks sulle maitseb poesmuuti väga? Sellepärast, et sinna on lisatud palju suhkrut. Vahel ka piima, jogurtit või muud. Eelista värskeid puuvilju ja marju või pressi mahla, valmista oma smuutid ise. Soovi korral lisa näiteks maitsestamata jogurtit.

5. Müslibatoonid

Paljud müslibatoonid sisaldavad suurel hulgal suhkrut ja lisaaineid, mille söömine viib sind keset päeva energiakrahhini. Sama hästi võiksid süüa hommikusöögiks kommi.

6. Mahl

Kui sul on vaja lisaks tarbida puuvilju-köögivilju, siis selleks sobib mahl imeliselt. Ent kuna mahl sisaldab ainult süsivesikuid ja valke üldse mitte, ei ole see hommikueineks piisav. Tee mahla kõrvale näiteks omletti või söö jogurtit, et kõht püsiks pisut kauem täis.

7. Müsli

Müsli tundub ju tervislikum valik, kui hommikusöögikrõbinad, ent siingi on väga palju suhkrut ning vähe valku, millest saad suhkru üledoosi, ent kõht läheb peagi tühjaks. Selle asemel söö maitsestamata jogurtit koos toormoosi või mee ning pähklite ja seemnetega.

8. Kiire kihiline võileib kohvikust

Esialgu tundub, et kihilises täisteravõileivas võiks olla kõik kenasti balansis nii süsivesikute kui valkude poolest, kuid reeglina on poes või kohvikus müüdavad võileivad rasvased, ületöödeldud ning täis tühje kaloreid, mistõttu oled peagi uuesti näljane.