Smuuti valmistamine Ekraanitõmmis
Räägime lahti mõned lihtsad tõed, mis aitavad sul kodus tervislikke smuutisid teha, sest smuuti tervislikkus peitub selleks kasutatavates koostisosades. Kõik, mida sa blenderisse paned, peaks olema puhas ja töötlemata. Võib ka suhkru, piima ja konserveeritud puuviljadega teha, aga siis ei räägi me enam smuutist. Vähemalt mitte sellisest, mida meie sind õpetame kodus tegema.

Puuviljades on “toiteainerikkad kalorid”, mis ei anna ainult energiat, vaid ka palju vajalikke vitamiine, mineraale, antioksüdante ja kiudaineid – kõike seda, mida meil iga päev vaja on. Suhkru lisamine smuutisse on üks kõige halvemaid valikuid. Sinna hulka kuuluvad ka kõik kauplustes müüdavad magustatud mahlad. Smuutis on juba olemas looduslikku päritolu suhkur, mis tuleb puu- ja juurviljadest. Lisades sinna veel magustatud mahla saab tervislikust smuutist hoopis midagi ebatervislikku, vahendab Smuutid.ee.

Puuviljades on “toiteainerikkad kalorid”, mis ei anna ainult energiat, vaid ka palju vajalikke vitamiine, mineraale, antioksüdante ja kiudaineid – kõike seda, mida meil iga päev vaja on.

Smuutit tehes tasakaalusta puuvili alati marjade või rohelisega (spinat, lehtkapsas, rooma salat, lehtsalat). Ühe smuuti kohta on soovitatav kasutada 1-2 osa puuvilja, võimalusel 1 osa juur- või köögivilja, 1 osa värskeid või külmutatud marju ning 1 osa vedelikku (vesi, kookosvesi, mandlipiim).

Jogurti kasutamine on väga populaarne, aga ka siin on oluline jälgida, millist jogurtit kasutada. Smuutit tehes väldi maitsestatud ja magustatud jogurteid. Iga sellise jogurtiga lisad juurde suhkrut ja muid lisaained, mida sa sinna tegelikult ei taha. Soovitame kasutada ainult maitsestamata jogurtit ning võimalusel mahejogurtit. Paljudele meeldib kasutada hommikusmuutis ka keefirit (hea seedimisele). Meie isiklikult peame kõige tervislikumaks vedeldajaks puhast vett. Vesi on neutraalne ja laseb maitsetel esile tõusta.

Ära tee smuutist piima- või jäätisekokteili! Lehmapiima lisamine smuutisse peaks olema täiesti välistatud, kuna see raskendab seedimist (lehmapiimas olev kaseiin on raskesti seeditav, ent hästi toimiv seedimine hoiab ära palju tervisega seotud probleeme) ja ei lase puuviljadest/marjadest tulevatel toitainetel organismi imenduda. Piim ei sobi kokku ka värskete puu- ja köögiviljadega (tekitab gaase) ning selle toimel tekib kallerdumine/kibe järelmaitse (nt kiivi+piim). Sama on ka jäätisega, mis lisab smuutile ebatervislikke rasvu ja suhkruid. Kui soovid saada jahutavat külma smuutit, siis kasuta valmistamisel külmutatud puuvilju (banaan, ananass), marju või jääd. Lehmapiima asemel soovitame kasutada pigem taimset ja magustamata mandli-, kookos- või riisipiima. Neid on lihtne ka kodus ise teha – nii võid kindel olla, et asi on aus.

Smuutit tehes jälgi, et seal oleks olemas ka piisavalt kiudaineid. Kiudained smuutis aitavad säilitada täiskõhutunnet ja hõlbustavad seedimist. Kiudainete olemasolu ühtlustab ka suhkrute imendumist pikema perioodi peale. Et energiatase oleks ühtlasem, lisa smuutile peale puuviljade ja marjade ka erinevaid seemneid (kanepi-, lina-, chia seemned), rohelisi lehtköögivilju (spinat, lehtkapsas, rooma salat), pähkleid või mandleid. Kuid ära lisa neid kõiki ühte smuutisse, vaid pea meeles, et vähem on rohkem ja alusta lihtsamate retseptidega, kus kasutatakse 3-5 koostisosa. Loe lisaks: 9 suurimat viga smuutide tegemisel

Parim smuuti vedeldaja on vesi. Kraanist tulev külm vesi sobib väga hästi. Tavaline vesi laseb esile tõusta smuuti koostisosade maitsetel. Vedeldajana sobivad veel mandli-, riisi- ja kookospiim, värskelt pressitud mahl või kookosvesi. Ja kellel kevadel on võimalust, siis vahtra- või kasemahl!

Seega smuuti tegemisel on küll mõned detailid, mida silmas pidada, aga see pole mitte midagi keerulist.

Sinu esimene smuuti:

  • 1 banaan
  • 1 õun (roheline)
  • 1 klaas marju (maasikas, mustikas, vaarikas)
  • 1 klaas vett = 250ml