Oma roll on selles kindlasti ka Eesti toidublogijatel, kes aktiivselt piimatooteid tutvustavad ning roogade valmistamisel kasutavad. Eesti üks tuntumaid toidublogijaid Tuuli Mathisen tõdeb, et tema blogist “Ise tehtud. Hästi tehtud” leiab lugematul arvul nii soolaseid kui magusaid retsepte, kus kasutatakse toorjuustu. “Kindlasti on rohkem siiski magusaid retsepte, mida valmistan, kas naturaalse või šokolaadimaitselise toorjuustuga, sest need võimaldavad rohkem katsetada,” ütles Mathisen, kes nentis, et tema ise kasutab sageli toorjuustu just võileivas või asemel.

Eestlane eelistab ürte ja maitserohelist

Kuigi oma kasutuselt on kõige universaalsem naturaalse maitsega toorjuust, eelistavad eestlased igapäevaselt hoopis maitserohelise ja küüslaugu ning ürtidega toorjuustu. “Nii Euroopas kui Eestis jäädakse lemmikmaitsele truuks – proovitakse ka eksootilisemaid variante nagu magusa tšilli või lõhega toorjuust, kuid lõpuks ostetakse siiski klassikalisemaid maitseid,” tõdes Prits.

Lisaks soolasele toorjuustule, on tarbijate seas ka palju magusasõpru, kelle lemmikuks on ehtsa Milka šokolaadiga Philadelphia toorjuust, mis asendab kalorirohkeid kakaovõideid. “Philadelphia Milka on Eesti turul olnud alates aastast 2011 ning tarbijad on järjest enam seda toodet enda ostukorvi hakanud lisama,” ütles Prits, kelle sõnul kiidavad toodet eriti lapsevanemad, kes pakuvad lastele magusat toorjuustu alternatiivina teiste maiuste asemel.

Tervisesõbra valik

Toorjuustul on tervisesõprade riiulis kindel koht, sest võrreldes võiga on toode vähem rasvasem, sisaldab proteiini ja kaltsiumit ning soovijatele on olemas ka vähendatud rasvasisaldusega variant ehk light toode, mille ostunumbrite mõjutamisel on oma roll ka meedial. “Kui meedias on aktuaalsed tervisliku toitumisega seotud teemad ja antakse soovitusi tarbida väiksema rasvasisaldusega tooteid, tõusevad light toote müüginumbrid,” sõnas Prits.

Selveri ostudirektor Katrin Riisalu tõdes, et on palju Eesti tarbijad, kes hindavad piimatooteid eelkõige nende kõrge kaltsiumisisalduse tõttu. “Tarbijate teadlikkus piimatoodete kasulikkusest on tõusnud ning eriti agaralt tarbivad meie andmetel piimatooteid ja sealhulgas ka toorjuustu lastega pered, sest kasvava organismi jaoks on kaltsium äärmiselt oluline. Toorjuustu müük on kasvanud ligi 10% ja lisandunud on juurde ka palju uusi tooteid,” ütles Riisalu, kes nentis, et lisaks teadlikkusele mõjutavad toodete müügikoguseid ka erinevad kampaaniahinnad ning pakkumised.

Laktoosivaba valik

Küll aga on piimatooteid, mis tervislikel põhjustel kõigile ei sobi. Näiteks laktoosivaba toorjuust on eelkõige mõeldud inimestele, kellel on diagnoositud laktoositalumatus. Laktoosi taluv inimene ei peaks oma igapäevastes toiduvalikutes piimasuhkrut vältima, sest seedekulglas elavad mikroobid kasutavad oma elutegevuseks ka laktoosi, toimides organismis prebiootikumina.

“Laktoositalumatus tähendab, et inimese peensool ei suuda toota piisavalt laktaasi ehk ensüümi, mis lõhustab kehas piimasuhkrut,” täpsustas toitumisnõustaja Alice Juurik, nentides, et kaltsiumiallikana on piimatooted siiski olulised toiduained ning laktoosivaba toorjuust võimaldab mitmekesistada oma toidusedelit ning saada kaltsiumit, ilma et laktoositalumatusega inimesel tekiks vaevusi.