Foto: Nadine Primeau/Unsplash
Kui üritad kõhupekist lahti saada, andes kõhulihastele säru, siis sellest üksi ei piisa — tuleb korrigeerida ka oma toitumist ehk juua palju vett ja süüa ka selliseid toitusid, mis ei tekita gaase, on veerohked, soodustavad seedimist ja sisaldavad häid rasvu. Kaalulangetuse juurde kuuluvate toiduainete seas on aga ports neist, mis on kõhupeki vähendamise teel lausa hädavajalikud.

1. Kurk sisaldab kvertsetiini, see on flavonoid, mis toetab rakkude funktsioone, südame-veresoonkonna tööd, on põletikuvastase toimega, tugevdab immuunsussüsteemi ning aitab hoida normaalset veresuhkru taset. Tänu kvertsetiinile ja sellele, et kurgis on 96% vett, soodustab kurk seedimist ning hoiab ära paistetust ehk lihtsamalt öeldes takistab punnkõhu teket. Kurgiga saab mitmeid toitusid mitmekesistada — lisa seda salatile, pane võileivale, tee sellega hummust või kasuta jogurtikastmetes.

2. Läätsed ja teised sellised kaunviljad nagu kikerherned ja oad on teada-tuntud supertoit. Nad sisaldavad palju valku ja kiudaineid, mis soodustavad seedimist ning tekitavad kiiresti täiskõhutunde. Läätsed sisaldavad ka palju rauda — uuringud on näidanud, et kui organism vaevleb rauapuuduses, siis jääb seedimine kiiresti soiku. Läätsedest saab valmistada suppe ja köögiviljatoitusid ning kasutada neid näiteks riisi asemel mitmesugustes roogades.

3. Banaanid on parimad vahepalad siis, kui nälg kallale tuleb. Nad sisaldavad palju kaaliumi ja tärklist. Viimane seedib aeglaselt, mis omakorda tähendab, et su kõht püsib kauem täis. Lisaks sellele aitab tärklis organismil lülituda ka rasvapõletusrežiimile ning ergutada seeläbi ainevahetust. Banaan ei lase kere keskosal n-ö paisuda, sest ta hoiab organismis vajalikku vedelikutaset, reguleerides seeläbi ka organismi soolasisaldust.

4. Tilli on aegade algusest peale kasutatud, et ergutada seedimist, võidelda kõhuvalude ja -gaaside vastu. Tilli kasutusala on äärmiselt lai, seda saab süüa toorelt ja küpsetatult. Ka tilliseemnetel on mitmeid kasulikke omadusi. Kui ees on ootamas mõni pidu, siis joo enne seda tilliseemneteed, see mõjub kõhule hästi.

Foto: Waldemar Brandt/Unsplash

5. Papaia on mõnusa maitsega A-, C- ja E-vitamiini rikas troopiline vili, mis sisaldab muu hulgas ka papaiini. See ensüüm aitab lõhustada raskesti seeditavat toitu ning seeläbi hoida ära põletikulisi protsesse ning punnis kõhtu. Papaiat söö toorelt, salatites, smuutides ning hea on proovida seda ka grillida.

6. Täisteratooted sisaldavad süsivesikuid, mis aitavad püsida saledana. Neis on palju toitvaid kiudaineid, mis soodustavad seedimist ja suurendavad täiskõhutunnet. Ühes uuringus tehti kindlaks, et naistel, kes tarbivad regulaarselt täisteratooteid, on 49% väiksem risk elu jooksul kaalus juurde võtta. Täisteratooted reguleerivad ka veresuhkru ja insuliinitaset paremini kui rafineeritud tooted. Alusta hommikut täisterakaerahelbepudruga, vali vahepalaks näiteks mais (ka see on täisteratoode!) ja vali valge riisi asemel kinoa või pruun täisterariis.

7. Tšillipipar nagu ka teised tulised piprad aitavad tervislikule toitumisele palju kaasa. 2011. aastal tehtud uuringus leiti, et tšillis sisalduv kapsaitsiin (aine, mis annab piprale teravuse) hoiab ära rasvumist. Uurijad avastasid, et tšillis söömine vähendab rasvaste, soolaste ja ebatervislike toitude järele isutamist ning aitab üldisemaltki liigse söömise vastu. Et saada tšilli rasvapõletamise omadustest maksimaalset kasu, lisa seda näiteks ompletile, suppidesse, salatitesse ja kui kannatad, siis löö temasse hambad lihtsalt sisse.

8. Sparglis on palju antioksüdante ja teadaolevalt toimib see köögivili ka afrodisiaakumina. Kuid temas on ka palju kiudaineid, mis hoiavad kõhu kauem täis ning hoolitsevad sedasi su saleda figuuri eest. Selle kevadise köögivilja näol on tegemist loodusliku diureetikumina, mis aitab vabaneda organismi kogunenud liigsest veest ja jääkainetest. Spargel on ka looduslik prebiootikum, mis toetab organismis kasulike bakterite tööd.

9. Jogurt on soolestikule väga kasulik, sisaldades aineid, mis hoolitsevad soolestiku mikrofloora ja heade bakterite eest. Jogurti söömine hoiab kõhu kauem täis — ühes portsus jogurtis on 17 grammi valku, mis on kolm korda rohkem kui ühes munas. Lisa jogurtit smuutidesse, tee sellega oma lemmikdippe või tee sellest marjadele ja puuviljadele mõnus kaste.

10. Ingver on külmetushaiguste ja kõhuvaevuste imerohi. Ingver toimib aga ka väga tõhusalt salenemise toetajana, sest temas sisalduvad ühendid aitavad seedetraktis toidul paremini seedida. Ühes uuringus leiti ka, et need, kes joovad ingveriteed vm ingverijooke pärast söögikorda, tunnevad pärast seda suuremat täiskõhutunnet, mis omakorda aitab kaasa kaaluprobleemide ohjamisele. Ingveritee jaoks riivi värsket ingverit ja kalla sellele kuum vesi peale.

11. Piparmündi- ja kummelitee on head juua siis, kui tunned, et oled kõhu liiga täis söönud. Mõlemad teed kergendavad seedimist ja vähendavad gaase. Piparmünt väidetavalt lausa nii, et kõht paistab väljast vähem punnis. Kummelitee soodustab head und, nii et joo enne magamaminekut tassike teed — sellega vähendad riski kõhurasva tekkeks, mida on seostatud just kehva ja vähese unega.

12. Avokaadot lisa lausa igale poole — smuutidesse, kastmetesse, võileiva peale — ja võid kindel olla, et sinu keha tänab sind. See supervili sisaldab kiudaineid ja tervislikke rasvasid, mis hoiavad kilod sinust ohutus kauguses. Ühes uuringus selgitati välja, et neil, kes söövad regulaarselt avokaadot, on väiksem vööümbermõõt kui neil, kes avokaadost kaarega mööda käivad. Avokaados sisalduvad kasulikud rasvad hoiavad korras soolestiku töö ja soodustavad seedimist, aidates kaasa ka teiste kasulike toitainete imendumisele.

Foto: Pixabay

13. Kui oled magusasõber, aga soovid siiski alla võtta, siis on tume šokolaad just sulle. Tume šokolaad sisaldab kasulikke monoküllastumata rasvhappeid, mis kiirendavad ainevahetust. Jälgima pead lihtsalt, kui palju sa korraga šokolaadi ampsad — kaks tükki päevas on ohutu, kui oled kaaluga hädas ja soovid alla võtta.

14. Peotäis mandleid on täiesti ohutu kogus, kui soovid saleneda. Selline ports mandleid aitab kaasa ainevahetusele, põletades rasvasid ning võideldes näljatunde vastu. Ühes uuringus leiti, et inimesed, kes lisasid oma kalorivaesele dieedile mandleid, võtsid kaalus paremini alla, kui need, kes manustasid vahepalana süsivesikuterohkeid snäkke.

Allikas: health.com