Kui teenindajal paistab sinu tulles olevat kiire, siis tundub, et ise endale istumiskoha leidmine kergendab tema vaeva. Tegelikult on täiesti vastupidi. Sageli on teenindajatel oma süsteem, kes kuhu istuma panna, ja sinu rutakas viisakus lööb nende süsteemi segamini ja teeb neile tööd juurde. Kui näed, et teenindajal on sinu saabudes käed-jalad tööd täis, siis oota veidi, enne kui talle käega viipad, aga ära torma endale istekohta leidma ilma temata.

Pärast söömist taldrikute üksteise peale ladumine

Isegi kui see tundub, et aitad sellega teenindajat, lisab selline aitamine teenindajale tööd juurde, sest tal on nõude laualt ära koristamise jaoks oma süsteem.

Pärast söömist taldriku enda eest laua keskele lükkamine

Võib-olla, et annad sellega teenindajale signaali, et ta võib nüüd taldrikud ära viia. See muudab aga taldrikute ära koristamise laualt teenindaja jaoks raskemaks, sest nendeni on nii raskem ulatuda. Jäta taldrik pärast söömist oma kohale — hea teenindaja märkab sind ja küsib, kas oled lõpetanud. Lisaks on see teiste laual viibijate jaoks ebameeldiv, sest jätab neile vähe ruumi.

Teise teenindaja käest toidu tellimine

Su laua teenindajal paistab olevat kiire, nii et miks mitte küsida teise teenindaja käest magustoitu või midagi muud juurde? Tegelikult muudab see sinu lõpparve koostamise teenindaja jaoks keeruliseks, sest kokku on vaja koguda ka teise teenindaja käest tellitu. Mida sa aga saad teiselt teenindajalt paluda, on see, et ta paluks sinu laua teenindajal teie juurde tulla — nii saad tellida oma teenindajalt ka magusa ja muud.

Segaduse ära koristamine, kui midagi läks ümber või katki

Tundub, et see on viisakas ise enda järelt ära koristada, aga usu mind, viimane asi, mida teenindaja soovib, on see, et sa hakkad klaasikilde maast kokku korjama. Sest võib juhtuda, et lisaks koristustööle, peab ta sind ka plaasterdama hakkama. Piisab vabandamisest ja lase teenindajal koristada.

Ülemäära palju oma teenindajaga lobisemine

Me kõik soovime olla kõigiga sõbrad, aga kui restoran on rahvast täis, siis ei ole viisakas teenindajat tervenisti endale hoida. Hoia oma jutt vaos ja jootrahast täiesti piisab, et panna teenindajal silmad särama.

Toidu tellimine keeles, mida sa ei mõista

Kui oled sattunud restorani, kus menüüs on kirjas pasta fagioli al forno, siis aitab teenindaja sul aru saada, millega tegu. Kui restoranimenüüs on spagetid lihapallidega, pole vaja peenutseda ega küsida spaghetti e polpette, sest see tekitab teenindajas segadust. See kehtib eriti siis, kui satud restorani välisriigis.

Oma mure endale hoidmine kartuses, et tülitad teenindajat

Kui su supp on külm või vesi soe, siis ära hoia oma vastumeelsust endale ja ütle seda viisakalt oma teenindajale. Palju parem on lasta tal tuua uus supp või vesi, kui mossis näoga restoranist lahkuda, jättes naeruväärselt väikse tipi. Suur osa teenindajaid tegelikult soovivad, et su restoraniskäik oleks ilus elamus.

Teenindaja aitamine, kui ta tuleb lauale juurde suure toite täis kandikuga

Usu mind, kui lendad talle abivalmilt vastu, et võtta kandikult mõni toit enda kanda, võib see lõppeda kehvasti. Teenindajad oskavad tasakaalu hoida ka siis, kui kandik on silmini täis erinevaid sööke või jooke. Kui sa midagi sealt eemaldad, kaob ka tasakaal. Millega sa aga saad teenindajat aidata, on korjata laualt eest ära oma isiklikud asjad, mobiilid ja muud, et tal oleks koht, kuhu kandik maha panna.

Kui arve on toodud, siis selle jagama hakkamine

Kui oled sõpradega restoranis ja teile tuuakse üks arve, siis kena on, kui maksjaks on ka üks inimene. Pärast seda saate omavahel juba kulusid jagada. Kui tahad arvet jagada, siis leppige enne toidu tellimist sõpradega selles kokku ning andke sellest ka teenindajale teada, et arved tulevad eraldi.

Allikas: Reader’s Digest, www.rd.com