Foto: Shutterstock
Kui teil on õhtul magama jäämisega probleeme, siis appi võib tulla unetee joomine. Millise täpsemalt, saate teada siit.

"Rampväsinult" voodisse kukkumise ja mitte uinuda saamisega on ilmselt nii mõnigi meist kokku puutunud. Unehäired on laialt levinud ja pikas perspektiivis on see kõike muud kui tervislik ning võib põhjustada arvukalt kõrvaltoimeid. Aga mida on kõige parem teha, et saaksime paremini magada? Uneteed aitavad magama jääda ja pärast pingelist päeva lõõgastuda, kirjutab portaal Eatsmarter.com

1. Kummelitee

Enamik inimesi seostab kummeliteed nohu ja seedetrakti häiretega. Kuid see mahedamaitseline taim suudab veel rohkemgi.

Kummeli rahustavat toimet on uuringutega tõestatud, selle eest vastutab sekundaarsete taimsete ainete perekonda kuuluv flavonoid apigeniin. Teadlased leidsid korrelatsiooni kummelitee joomise ja teatud stressihormooni vähenenud kasvu vahel. Näiteks ühes uuringus täheldati katsealustel pärast kummeli tee tarbimist kohest 90-minutilist sügavat und.

Vaatamata nendele positiivsetele tulemustele on ka uuringuid, milles ei ole leitud kummelitee mõju une kvaliteedile.

Kindlasti ei saa aga enne magamaminekut tassi kummeliteed juues midagi valesti minna. Lihtsalt proovige järele, et näha, kas kummel sobib teie uneteeks.

2. Humal

Humalal on tee kujul meie kehale äärmiselt rahustav mõju ja seetõttu on teadlased erinevates uuringutes toonud välja humala (koos palderjaniga) mõju unehäirete korral. Vaadati erinevaid parameetreid, nagu unekvaliteet või uinumise aeg, ja kas neid saaks humala tarbimise kaudu oluliselt parandada.

Kui teadlased uurisid konkreetselt humala rahustavat toimet, siis avastasid nad midagi hämmastavat: pärast neljanädalast humalaekstrakti tarbimist (iga päev) täheldati kõigil katsealustel kerge depressiooni ja stressi sümptomite paranemist.

See tähendab, et rahustava toime tõttu sobib humal uneteeks hästi. Võite kuivatada värskeid humalakäbisid ja valada neile kuuma vett. Teise võimalusena saab teed muidugi osta ka puruna.

3. Sidrunmeliss

Sidrunmeliss võib mõjuda värskendavalt, eriti suvel. Kuid need rohelised lehed suudavad veelgi rohkem ja peaksid mõjuma hästi ka uinumisel. Nagu humal, on sidrunmelissil rahustav toime ja väidetavalt leevendab see unehäireid. Valmistage sidrunmelissist teed valades värsketele lehtedele kuuma vett või kasutage kuivatatud teepuru.

4. Lavendel

Mitte ainult taime hea lõhnaga lõhn võib suurendada meie heaolu: lillaka värvusega taim on täis imelisi koostisosi, millel on väidetavalt positiivne mõju une kvaliteedile. Lavendlit peetakse looduslikuks ravimiks, mida kasutatakse ka nahahaiguste, juuste väljalangemise, põletuste või peavalude korral. Selle toime põhjuseks on peamiselt lavendlis sisalduvad eeterlikud õlid.

Lavendlitee valmistamiseks võite kasutada kas värskeid või kuivatatud lavendlit.

5. Palderjanijuur

Palderjanijuur on samuti sobiv unetee valmistamiseks. Palderjani roosad õied domineerivad esialgu ebameeldiva lõhnaga, tervendav toime tuleneb aga juurest. Palderjanijuurel on teadaolevalt positiivne mõju meie unele ja ka lõõgastumisele.

Kui arstid määravad palderjani tableti kujul rahutuse ja unehäirete korral, siis tee jaoks kasutatakse kuivatatud palderjani, mida on võimalik osta tervisepoodidest. Nii et kui teil on probleeme magamisega, sobib palderjanijuurest valmistatud tee ideaalselt.

Milline tee on teie jaoks parim, peate ise otsustama. Siin pole võimalik üldist hinnangut anda, kuna iga keha reageerib erinevalt. Muidugi võite kokku panna ka oma individuaalse segu. Kui teil on aga äärmuslikke uneprobleeme, on tungivalt soovitatav külastada arsti.