Foto: Shutterstock
Kas soovite oma dieedile lisada supertoite (inglise keeles super food), mis on madala kalorsusega, toitaineterohked ja tervisele kasulikud? Siin on viis supertoitu, mille tarvitamise peale võiksite mõelda. Soovitav oleks valida need orgaaniliselt kasvatatuna, sest nii ei kaasne tervisele pestitsiidide kahjulikke mõjusid.

1. Chia seemned

Foto: Shutterstock
Need pisikesed mustad seemned on nii tervislikud, et nad võtavad supertoidu kategoorias esikoha. Healthline andmetel sisaldab 28 grammi chia seemneid kiudaineid vere kolesterooli- ja glükoositaseme alandamiseks, valku kudede ehitamiseks ja oomega-3-rasvhappeid südamehaiguste vastu võitlemiseks.

Vitamiinid ja mineraalid nagu kaltsium, magneesium, kaalium, mangaan, fosfor, tsink, B3, B2 ning B1 annavad chia seemnetele uskumatu toiteväärtuse.

Tervislike chia seemnete kasutamine kümnel erineval moel. Proovi järele!

2. Draakonivili

Foto: Shutterstock
Draakonivili meenutab oma välimuselt väikest draakonit. See maitseb nagu pirniga ristunud kiivi ja sisaldab tervislikke rasvu, süsivesikuid ja kiudaineid. Viljas sisalduvad C-, B1- ja B2-vitamiinid aitavad teie immuunsussüsteemi üles ehitada ja parandavad rakkude funktsiooni. Draakonivilja soovitatakse süüa, kui organismis on rauapuudus. See sobib hästi smuutidesse ja värskesse puuviljasalatisse.

3. Küüslauk

Foto: Shutterstock
Uuringud näitavad, et profülaktiline küüslaugu tarbimine võib vähendada külmetushaiguste esinemissagedust. Küüslauk aitab kehast raksemetalle välja viia, selle tarbimisel on märkimisväärne mõju vererõhu alandamisele. Küüslauk alandab ka üldise ja halva kolesterooli taset. Küüslauk sisaldab antioksüdante, mis toetavad organismi kaitsemehhanisme oksüdatiivsete kahjustuste vastu.

Kasuta küüslauku suppides ja kastmetes, kuid selle tugev maitse pakub täindust veel mitmetele roogadele. Küüslauguga kaasnevad ka mõned negatiivsed aspektid nagu näiteks halb hingeõhk ning mõned inimesed on selle allergilised. Küüslaugu kasulikud toimeained avalduvad kui seda tarbida toorelt.

MAITSEV JA TERVISLIK MÖKS, mis aitab haiguste vastu ja paneb kõik küüslauku armastama!

KÜÜSLAUK JA TOIDUVALMISTAMINE: kuidas küüslauku hakkida ja küpsetada?

4. Roheline tee

Foto: Shutterstock
Roheline tee on hämmastav antioksüdant, mis eemaldab vabad radikaalid ja on teadaolev vähivastane võitleja. See on suurepärane pärastlõunase puhkuse jook! Superjoogina ei leia te tõenäoliselt paremat valikut. See võib aidata teil kaitsta oma aju dementsuse ja Parkinsoni tõve eest.

TEEME SELGEKS | Kuidas valmistada õigesti rohelist, musta ja valget teed?

5. Kinoa

Foto: Shutterstock
Kinoa on gluteenivaba ja sisaldab kõiki 9 asendamatut aminohapet. Üks tass keedetud quinoat pakub valku, kiudaineid, süsivesikuid ja tervislikke rasvu. Sellest saab mineraale nagu vask, mangaan, magneesium, fosfor, raud, tsink ja kaalium - kõik need on organismile vajalikud. Lisaks on kinoas B-vitamiine.

Kinoa on gluteenivaba ja seda on kerge seedida. See annab täiskõhutunde pikaks ajaks.

Kasuta kinoad riisi ja pasta asemel. Kinoast saab keeta putru, see sobib suppidesse, pirukatesse, kotletitainasse ja salatitesse.

Kinoa, kuskuss ja bulgur — mis on mis ja kus neid kasutada?

RETSEPT | Krõmpsuv kinoasalat maapähklitega

Allikas: Delish