Foto: Shutterstock
Enamik juba kindlasti teab seda, aga tasub korrata, et hommikusöök on päeva tähtsaim söögikord. See aktiveerib ainevahetuse, aitab hoida energiat ja vaimset värskust järgnevaks päevaks. Nendel põhjustel on oluline, et päeva esimene söögikord ei oleks ebatervislik, vaid toitev.

Kas olete kunagi uskunud, et hommikusöögi vahelejätmine aitab vältida lisakilosid? Tegelikult võib see põhjustada hoopis vastupidist. Tõestatud on, et kes sööb korralikku hommikusööki, tarbib päeva jooksul vähem ebatervislikke vahepalasid. Seega on väiksem ülekaalulisuse risk.

Kuigi paljud söövad iga päev hommikusööki on see sageli ebatervislik. Tagajärjed võivad olla soovimatud, näiteks rasvumine ja toitainete puudus.

Ebatervislik hommikusöök: vältige neid toite

1. Kondiitritooted ja muud pagaritooted

Foto: Shutterstock
Kondiitritooted sisaldavad rohkelt süsivesikuid, küllastunud rasvu ja suhkruid, mis tekitavad kõhus raskustunde. On teada, et suhkrut nimetatakse sageli "magusaks surmaks." Süües magusaid kondiitritooteid saab teie keha vähe toitaineid, aga koos suhkruga rohkelt kaloreid, mis võib põhjustada mitte ainult rasvumist, vaid ka erinevate haiguste tekkimist.

Võimalusel küpsetage leiba ise. Või vähemalt valige poest värske täisteraleib. Nii saate vältida tööstuslikke lisandeid ja tarbida rohkem kiudaineid, vitamiine ja mineraale.

2. Töödeldud liha

Foto: Shutterstock
Vältige töödeldud lihataoodete nagu vorst, peekon, viinerid ja sink tarbimist. Eelnimetatud soodustavad maailma tervishoiuorganisatsiooni WHO hinnangul vähkkasvaja teket.

Kuigi need võivad tunduda maitsvad ja kiireks hommikusöögiks võileiva peal sobivad, sisaldavad nad siiski rohkesti naatriumi ja küllastunud rasvu. Pikema aja jooksul võib töödeldud liha tarbimine põhjustada probleeme kehakaaluga, samuti suurenenud kolesterooli ja vererõhku.

Mida selle asemel süüa?

Valige tervisliku valgu saamikseks töötlemata liha või kanamune.

3. Hommikusöögihelbed

Foto: Shutterstock
Need on mugav ja kiire võimalus kõhtu täita, kuid süsivesikutest ja sageli peidetud suhkrust, glükoosi-fruktoosisiirupist tulvil hommikusöögihelbed ei sisalda alati piisavalt kiudaineid ning viivad veresuhkru kiirelt kõrgustesse ja siis kiirelt alla. Üks portsjon hommikuhelbeid võiks sisaldada minimaalselt 3g kiudaineid.

Valige hommikusöögiks vähese või üldse ilma suhkruta täisterahelbed ja lisage nendele näiteks marju - madala kalorsusega ning häid antioksüdante.

4.Nektarid ja mahlajoogid

Foto: Shutterstock
Kuigi hommikusöögil võib nende nautimine tunduda ahvatlev ja maitsev, on need sageli täis suhkruid, värv- ja säilitusaineid, mis pole organismile kasulikud.

Soovitus: Valmistage ise värsketest puu- ja köögiviljadest mahla.

5. Maitsestatud jogurtid

Foto: Shutterstock
Maitsestatud jogurtid sisaldavad liigsuhkruid ja lisaaineid, mis nullivad jogurti muud kasulikud omadused. Lisaks võivad need põhjustada mao ülehappesust.

Eelistage naturaalset jogurtit, lisage sellele marju ja magustamiseks mett.

Loe lisaks: Probiootikumid ja vitamiinid – meie võitluskaaslased

Loe lisaks: Mida tervislikku lisada jogurtile, et saada parim hommikusöök?

6. Džemmid ja marmelaadid

Foto: Shutterstock
Väike kogus omatehtud moosi pole hommikusöögiks probleem. Paljud tarbivad seda aga liiga palju ning lisaks valitakse sageli ebatervislikke ja ülimagusaid moose. Kuigi need sisaldavad puuvilju ja marju, on nendes ka toiteväärtust vähendavaid tööstuslikke lisaaineid ja suhkrut.

Mõned näpunäited

Tehke külmutatud marjadest toormoosi. Teile jääb ainult saumikseriga marjade töötlemise vaev. Kasutage soovi korral moosi magustamiseks looduslikku alternatiivi - mett.

Kas tarbite eelnimetatud toiduaineid hommikuti sageli? Tehke muudatused ja muutke oma hommikusööki toitainerikkamaks. Asendage kahjulikud tooted ja vältige paljusid probleeme, mis ebatervisliku hommikusöögiga kaasnevad.

Allikas: AskelTerveyteen