Foto: Pixabay
Toidutööstus areneb ülikiiresti. Kas oled märganud, kuidas poelettidelt on võimalik leida üha enam eri rahvusköökide tooteid? Või seda, kuidas üha enam tootjaid rõhutab toiduainete koostist? Millised trendid on vallutanud Eesti toidutööstuse ja mis on selle taga?

1. Inimeste teadlikkus kasvab

Inimeste teadlikkus sellest, mida nad tarbivad, kasvab iga aastaga. Sellest tulenevalt on nende jaoks ülioluline toodete koostis. Inimesed on aina teadlikumad tervisest ja soovivad, et ka valmistoit toetaks nende elustiili ja toiduvalikuid. Paljude tarbijate jaoks tähendab see ennekõike seda, et toidus ei tohi olla kunstlikke lisaaineid, säilitusaineid, samuti peab see sisaldama võimalikult vähe soola. Üha enam inimesi võtab aega selleks, et uurida tootekoostist.

“Tarbijad tahavad teada ja mõista, milliseid koostisaineid sisaldavad lihapallid või kanakoivad, mida nad oma perele ostavad. Oma tarbimisotsuseid tehakse ka vastavalt sellele, kas tegu on vastutustundliku ettevõttega või mitte. Ka Eesti toidutööstusettevõtted panustavad sellesse üha agaramalt,” avaldas Talleggi kategooriajuht Heli Sepp.

2. Maailma maitsed jõuavad üha enam kodukööki

Mida rohkem inimene reisib, seda enam tahetakse taaskogeda ka võõrsil kogetud maitseid. Kuigi kodumaa restoranid pakuvad erinevate maailmajagude maitseid, soovivad inimesed ka koduköögis või aiapeol äratada ellu mälestusi möödunud reisidest või avastada uusi maitseid. Eriti populaarsed on just Aasia riikide maitsed, kus maitsebuketti ilmestavad ingver, kookos ja tšilli.

„Inimesed on üha enam valmis katsetama erinevate rahvusköökide maitsetega, et tuua vaheldust traditsioonilistele lemmikutele. Need, kes korra on uusi maitseid proovinud, teevad seda üha uuesti. Nii toobki üha enam tootjaid turule uusi maitseid, sest tarbijad on valmis neid vastu võtma,“ sõnas Sepp.

3. Kiiresti valmivad tervislikud road

Juba ammu ei tõmmata võrdusmärki valmistoidu ja ebatervislikkuse vahele. Üha enam tootjaid pingutab selle nimel, et pakkuda kiiresti valmivaid roogasid, kus on kasutatud vähem soola, suhkrut ja muid lisaaineid.

Üha enam populaarsust koguvad eelküpsetatud ja laiemalt kõik mugavalt valmivad road. Tootjad peavad üha enam panustame sellesse, et tootevalikus oleks nii argisemaid kui ka pidulikke ahjuroogasid, mille valmistamiseks piisab vaid paki ahju pistmisest. Olgu selleks eelküpsetatud liharoog või figuurisõbralik pajaroog köögiviljadega, millega on kaasas ka sobiv lisand.