Foto: Shutterstock
Dieedipidajad otsivad võimalusi, kuidas vähendada söödavate kalorite hulka, kuid sageli keskenduvad nad ainult sellele, mida süüa, mitte aga sellele, kuidas süüa? Uuringud on näidanud, et söömiskiirus mõjutab kaalu. Loe lähemalt!

Kuidas söömiskiirus mõjutab kehakaalu: küllastushormoonid

Liiga kiire söömine takistab täiskõhutunnet tekitavate bioloogiliste mehhanismide nõuetekohast toimimist. Seda teavet reguleerivad arvukad hormoonid, millest kõige olulisem on seedehormooon koletsüstokiniin. Süües käivitub protsess, mis ütleb ajule, et sööja kõht juba "täis".

See teadmine aitab teil lõpetada selliste toitude söömise, mida te ei vaja, kuna teie toitumisvajadused on juba täidetud. Selle mehhanismi käivitamiseks on aga vaja aega. Seetõttu võib liiga kiire söömine põhjustada selle, et sööte rohkem kui vaja. Uuringud on näidanud, et liiga kiire söömine vähendab täiskõhutunnet tekitavate hormoonide tootmist.

Söömiskiiruse ja kaalutõusu seos

Mitmed uuringud on näidanud, et aeglasem söömine võib tarbitava toidu kogust oluliselt vähendada.

Üks selline uuring viidi läbi väikese osalejate rühmaga, milles oli nii normaalkaalus, ülekaalulisi kui ka rasvunud inimesi. Kõigil neil paluti esmalt süüa aeglaselt, siis aga kiirustades. Tulemused näitasid, et kõik osalejad sõid vähem, kui neil paluti seda aeglasemalt teha ja nad tundsid vähem nälga võrreldes olukorraga, kus nad sõid kiiremini.

Kuidas saate söögikorda aeglustada?

Foto: Shutterstock
Vältige söömise ajal tähelepanu kõrvalejuhtimist, kuna need tõmbavad teid toidust eemale ja panevad teid kiiremini sööma.

Söögikord loetakse liiga kiireks, kui sööki süüakse vähem kui 20 minutiga, olenemata sellest, mida süüakse.

Siin on mõned toidud, mida aeglaselt nautida:

LASANJESÕPRADELE | Viis isuäratavat lasanjet, millele on raske vastu panna

RETSEPT | Kreemjas kartuli-juustuvorm, mis on terve pere lemmik!

RETSEPT | Kreemine ja maitseterohke avokaado-kikerhernesalat

Allikas: AskelTerveyteen