Foto: Shutterstock
Liha tarbimise vähendamisel peaksite meeles pidama, et teie keha saaks kätte kõik vajalikud toitained. Paljud inimesed üritavad liha tarbimist vähendada, see on eriti viimastel aastatel muutunud kasvavaks trendiks. Tavaliselt otsustatakse liha söömist vähendada kas tervise- või keskkonnakaalutlustel, isiklikel maitse-eelistustel või loomade julma kohtlemise tõttu. Kuid mitte kõik ei tea, kuidas liha tarbimist tervislikul viisil vähendada.

Liha tarbimise vähendamine võib kaasa aidata kõrge vererõhu, hüperkolesteroleemia ja kusihappeprobleemide korral. Kui teie toitumises on liha olnud varasemalt rohkelt esindatud, siis äkitselt liha tarbimisest loobumine või selle koguste vähendamine võib tunduda radikaalse muutusena. Seetõttu soovitatavad meetodid, mis aitavad teil hakata järk-järgult vähem liha sööma. Nii on uute söömisharjumuste vastuvõtmine lihtsam, vahendab AskelTerveyteen.

Kasutage neid meetodeid liha tarbimise vähendamiseks

1. Võtke arvesse, et liha ei ole tervise seisukohalt oluline

Vastupidiselt paljude inimeste arvamusele on keha toitumisvajadused võimalik saavutada liha söömata. On levinud müüt, et liha on oluline tervise säilitamiseks. Leidub mitmeid toite, mis pakuvad toitaineid, mida vajame oma toitumisvajaduste rahuldamiseks.

Seda silmas pidades on hea mõte alustada sellega, et vähendate igal nädalal söödava liha kogust.

2. Köögiviljad ja kaunviljad

Liha tarbimise vähendamise järel peaks teie menüü olema täiendatud toitainetega, mida muidu saaksite lihast.

Foto: Shutterstock
See suurenemine peaks toimuma köögiviljade kujul, mis pakuvad teile kogu raua ja valgu, mida keha vajab. Seega peaksite suurendama läätsede tarbimist, kuna need toimivad suurepärase valgu, kiudainete, B-vitamiinide, mineraalide ja raua allikana. Siiski on ka teisi tervislikke toite, nagu oad, sojaoad, aga ka täisteratooteid, nagu riis, kaer ja nisu.

3. Kavandage oma iganädalased ostud nii, et teie toidukorvi satub vähem lihasaadusi

Foto: Shutterstock

Üsna lihtne meetod liha tarbimise vähendamiseks on selle ostmise lõpetamine. Te ei söö liha, kui teil seda pole! Nii et proovige iganädalaseid toidukaupu valides osta rohkem puu- ja köögivilju.

4. Vähendage liha tarbimist samm-sammult

On oluline, et eesmärgi tõhusaks saavutamiseks vähendaksite liha kogust järk-järgult.

  • Eemaldage lihatooted hommikusöögist.
  • Sööge köögivilju mitu korda nädalas.
  • Salatid ja omlett on head võimalused.
  • Otsige uusi lihata retsepte, sest kui teil on ülevaade kõikidest olemasolevatest võimalustest, siis vähendate liha tarbimist palju julgemalt.


5. Sööge liha asemel kala

Kui soovite tervislikel põhjustel liha söömise lõpetada ja ei kavatse ainult taimetoiduga piiruda, siis lisage söögikordadele rohkem kala. Kala on hea loomne saadus, mida lihatoodete asemel süüa.

Kui soovite muuta nii oma söömisharjumusi kui ka vähendada liha söömist, pidage meeles, et peate oma kehal võimaldama muutustega kohaneda, see tähendab, et peaksite seda tegema järk-järgult. Kui lõpetate liha söömise või vähendate tarbimist oluliselt, märkate kindlasti tulemusi ja tunnete end palju paremini!