Keili Sükijainen. Foto: Tiit Blaat
Hommikusööki peetakse päeva tähtsaimaks söögikorraks. Hommikune rutiin sõltub suuresti meie töödest ja tegemistest, aga ideaalis võiks hommikusöök olla kodus valmistatud ja kasulik nii vaimsele kui füüsilisele tervisele. Oma Maitse uuris, milline on kiire elutempoga ja tegusa Keili Sükijaineni viis päeva alustada?

Hommikusöök on päeva tähtis osa. Kas Sina sööd korralikult hommikust või kipub see söögikord kiire elutempo tõttu mõnikord vahele jääma?

"Hommikusöök on kütus hea päeva alguseks ja ükskõik kui kiire mul on, proovin alati midagi süüa."

Kas naudid ärkamist koos maitsva hommikusöögiga? Mis sinna kuulub?

"Minu jaoks on tõesti oluline, et hommik algaks tervislikult ja maitsvalt. Ärgates joon alati klaasi sidrunivett ja võtan immuunsust tugevdava loodusliku Chaga shoti. Kindlasti teen endale tassi kohvi, mida joon juba viimased kaks aastat mandlipiimaga. Hommikusöögiks armastan tavaliselt smuutit ning näljasemal hommikul valmistan juurde mitmevilja rõstiga avokaado võileiva."

Toitumisharjumusi mõjutavad eelkõige vanemate harjumused, kas oled kodust kaasa saanud harjumuse, nt puder, mida hommikusöögiks süüa?

"Ei ütleks, et minu pere suur pudrusööja oleks. Pigem olen kodust kaasa saanud nädalavahetusel pika hommikusöögi nautimise traditsiooni, kui terve pere on koos ja keegi kusagile kiirustama ei pea."

Kas jälgid, et hommikusöök oleks tervislik - valgud, rasvhapped, vitamiinid - on esindatud?

"Tervislik hommikusöök on minu jaoks väga oluline. Ma pöörasin paar aastat tagasi smuuti usku, sest nägin, et hoolikalt kokku pandud smuuti hoiab kõhu palju kauem täis kui kaks võileiba või magus puder. See on muidugi individuaalne, aga mina olen oma lemmiku leidnud."

Milline on Sinu jaoks parim algus päevale? Ideaalne hommikune ärkamine?

"Ma armastan nädalavahetusi, kui saab kalli kaasaga või sõbrannadega pika hommikusöögi teha. Soojad croissantid, värske mahl, kohv, munad Benedicti moodi lõhega, puuviljad - oh ma võiks lõputult süüa ja nautida."

Keili lemmiksmuuti retsept läbi aegade on järgmine:

Peotäis külmutatud mangosid

Peotäis värsket beebispinatit

Üks banaan

Pool avokaadot

Pool klaasi vett

Lusikatäis supertoitu (Keilile meeldib, kui see sisaldab spirulinat, goji marju, looduslikku proteiini ja makat).

Raputa smuutile peale mandlilaaste või chia seemneid.