Foto: Shutterstock
Mis on teie kõige levinum vabandus, mille peale pikka tööpäeva koju jõudes ettekäändeks toote, et mitte ise süüa teha? Olete liiga väsinud? Ei ole aega ega tahtmist?

Häid soovitusi, kuidas vähem aega köögis veeta, aga ikkagi ise süüa teha, vahendab portaal Alltagskoechin.de

1. Toiduvarud

Veenduge, et olete toiduvalmistamiseks vajalike koostisosadega hästi varustatud ja pidage meeles ka nende säilimisaega. Eelistage sagedaste väikeste ostude asemel iga paari nädala tagant hulgilaos käimist, nii säästate aega ja raha. Hulgi ostes olete arvatavasti varustatud ka ostunimekirjaga ja nii jääb vähem aega impulssostude sooritamiseks. Konserveeritud toidud, näiteks tomatikonservid, oad ja mais, samuti kuivtoidud, pasta ja riis, kestavad kuid või isegi aastaid. Eelküpsetatud roogasid saate hoida sügavkülmas.

2. Ostude planeerimine

Mõelge eelnevalt, mida soovite süüa teha ja koostage vastavalt ostunimekiri. Võtke poodlemiseks piisavalt aega. Õiges meeleolus (heas tujus) valite sobivaid asju ega kipu impulssoste tegema. Spontaansete retseptide ideed supermarketis viivad harva tõeliselt maitsva õhtusöögini. Proovige tipptundidel poodides käimist vältida. Nii et teil on poe vahekäikudes piisavalt ruumi ja te ei pea kaua järjekorras seisma.

3. Kiired valikud

Poodides on saadaval peaaegu kõikide põhitoiduainete kiirversioon. Riis, mille keetmine võtab 10 minutit, värske pasta külmkapist või õhukesed spagetid, mille valmistamiseks kulub vaid 5 minutit. Külmutatud köögivilju on hea säilitada ja visata otse potti või pannile, pesemine või koorimine pole vajalik! Öeldakse isegi, et külmutatud köögiviljad on vitamiinirikkamad kui värsked kaubad, sest need külmutatakse kohe pärast koristamist.

4. Hankige õiged köögitarvikud

Õige “tööriist” muudab töö köögis palju lihtsamaks ja kiiremaks. Selle on näiteks õiged (teravad!) noad, saumikser, koorija või salatikuivataja. Muidugi peate hoidma köögitarvikud heas vormis, noad peaksid olema regulaarselt teritatud ja pannide kattekiht terve.

5. Koristamine

Hoidke korda. Mitte ainult pärast toiduvalmistamist, vaid ka selle ajal. Pange kõik, mis võimalik, nõudepesumasinasse või peske kohe ära. Parimal juhul on teil pärast söömist pesta ainult üks pott ja taldrik.

6. Õiged kogused

Pange kõik koostisosad enne kokkamist valmis. Parim on need mõõta väikestesse kaussidesse, nii ei pea te süüa tehes midagi otsima ja kõik on käeulatuses. See säästab aega ja saate keskenduda pliidil toimuvale.

7. Lugege retsepti hoolikalt

Lugege kõik enne hoolikalt läbi, eriti kui te katsetate uue retseptiga. Nii saate kindel olla, et teil on kõik koostisosad olemas ja vajadus improviseerimiseks puudub. Tehke retsept selgelt nähtavaks, et saaksite seda vajadusel kontrollida.

8. Kuidas toit kiiremini valmis saab?

Igal potil on mõjuval põhjusel kaas. Nii jääb kuumus potti ja sisu keeb kiiremini, mis säästab aega ja energiat. Mikrolaineahi võib teie aega aga näiteks toidu soojendamisel säästa. Mida väiksemad koostisosad, seda kiiremini need küpsevad. Loomulikult ei tohi lõikamisele kulutatud aeg ületada toiduvalmistamisel kokku hoitud aega.

9. Eelküpsetamine

Paljusid roogasid saab soojendada, näiteks pajaroog ja supid maitsevad järgmisel päeval sageli veelgi paremini, sest maitse on intensiivsem. Valmistage lihtsalt suurem kogus ja vastavalt vajadusele, kas soojendage või külmutage seda.

10. Kiired retseptid

Kui kaua köögis aega veedate, sõltub ennekõike teie valitud retseptist. Paljude koostisosade ja pika valmimisajaga retseptide puhul jääte kööki kauemaks.

11. Kvaliteet

Pange ostude tegemisel tähelepanu tooraine kvaliteedile. Laitmatute puu- ja köögiviljaga ning lihaga kulutate vähem aega kõige lõikamiseks.

12. Korralikud riided

Miski pole tüütum kui pikad varrukad, mida tuleb iga natukese aja tagant üles keerata. Siduge juuksed kinni, pange selga praktilised riided ja miks mitte ette ka põll. Nii on stressitegureid vähem ja saate rahulikult toiduvalmistamisele keskenduda.