Foto: Shutterstock
Arvatavasti teavad kõik, et köögiviljad on kasulikud ja neid tuleks rohkem süüa. See pole aga lihtne, kui ülejäänud pereliikmed teie vaimustust nende suhtes ei jaga. Lahenduseks võib olla köögiviljade märkamatult toidu sisse poetamine! Alljärgnevas loos vaatame, kuidas spinatit, porgandit, lillkapsast ja suvikõrvitsat toidu sisse "peita".

Kasutage igapäevastes toidukordades rohkem köögivilju

Kõigist tervisliku elu muutustest on köögiviljade menüüsse lisamine kõige lihtsam. Köögiviljad sisaldavad palju vett, kiudaineid, vitamiine, mineraalaineid ja bioaktiivseid ühendeid, kuid vähe rasvu ning annavad suhteliselt vähe energiat, mistõttu aitavad kehakaalu kontrolli all hoida. Köögiviljades sisalduvate ainete kaitsvate omaduste mehhanismidena on loetletud näiteks antioksüdantide aktiivsust, immuunsüsteemi toetamist, mõju vere kolesteroolitasemele, vererõhu alandamist ja antibakteriaalseid omadusi, kirjutab Toitumine.ee

Spinat

Foto: Shutterstock
Spinatis on rohkesti rauda ja folaate, mis on rakkude hapnikuvarustuses üliolulised. Lisaks sisaldab spinat A-vitamiini, mis tugevdab immuunsussüsteemi. Maheda maitse tõttu sobib spinat peaaegu kõigi teiste toitudega.

Kuidas spinatit toidus kasutada?

  • Lisage spinatit smuutidele koos avokaado, marjade ja piimaga. Kui kasutate jäätunud spinatit, ei vaja te smuuti jaoks eraldi jääkuubikuid.
  • Segage nõrutatud, tükeldatud spinat, riivitud Parmesani juust ja praetud seened riisiga ning saate maitsva roa.
  • Spinat maitseb hästi ka omleti sees. Kuumutage spinat pannil, valage sellele soola ja pipraga maitsestatud munamass ja laske taheneda. Soovi korral lisage peekon ja lihtne ning hea igapäevane toit ongi valmis!


Porgand

Foto: Shutterstock
Porgand on üks kõige mitmekülgsemaid köögivilju. See annab suurepärase maitse suppidele ja vormiroogadele. Porgandi magusus teeb selle ideaalseks ka küpsetistes. Riivitud porgand hoiab taina õhurikkana ning see sobib hästi soolaste saiade koostisesse.
  • Kui teile maitsevad friikartulid, siis asendage nende valmistamisel osa kogusest porgandilaastudega.
  • Lisage porgandit kartulipüreele või riisile. Riivitud porgand annab riisile kauni värvi!


Lillkapsas

Foto: Shutterstock
  • Lillkapsas on peaaegu kalorivaba ja maitseb suurepäraselt mitmete toitude koostises.
  • Keetke lillkapsaõisikud ja mõned kartulid köögiviljapuljongis, maitsestage ürtidega ja püreestage. Lisage toorjuustu. See on kiire ja lihtne viis maitsva supi valmistamiseks!
  • Riivitud lillkapsas, muna ja juust loovad suurepärase pitsapõhja.


Lisage lillkapsale küüslauk, Parmesani juust, mozzarella ja muna. Vaadake Pure Wow videost, kuidas maitsvat pitsapõhja valmistada.

Suvikõrvits

Foto: Shutterstock
Kerge maitsega suvikõrvitsat saab peita peaaegu iga toidu sisse. Lisaks sobib suvikõrvits suurepäraselt grillimiseks, praadimiseks ja keetmiseks.
  • Suvikõrvits muudab koogid ja muffinid mahlakaks ja annab neile meeldiva magusa maitse.
  • Õhukesed suvikõrvitsaviiludest saate valmistada maitsva lasanje ja pastaplaate pole vajagi. Asetage suvikõrvitsaviilud kihiti kastmega ahjuvormi ja puistake peale riivitud juust.