Foto: Shutterstock
Kurnatus on neuroloogiline häire, mille peamine sümptom on tugev väsimustunne, eriti pärast rasket füüsilist või vaimset tööd. Alljärgnevas loos toome ära 8 supertoitu, mis aitavad kurnatusest üle saada!

Enamasti on kurnatus kerge ja juhuslik, kuid mõnikord muutub see krooniliseks probleemiks, sest sümptomid muutuvad üha tõsisemaks ja korduvad.

Kuigi probleemist annavad enamasti märku väsimus ja nõrkustunne kehas, võib see olla seotud ka peavalude, lihasjäikuse ja muud tüüpi valudega, mis võivad igapäevaelu keeruliseks muuta.

Sel põhjusel on oluline parandada elustiili ja süüa rohkem energiataset tõstvaid toite.

8 parimat energiataset tõstvat supertoitu, mida kurnatuse korral oma menüüsse lisada pani ritta AskelTerveyteen.com.

1. Banaanid on kehale supertoit

Foto: Shutterstock
Banaanid on energiarikkad, mis võivad kurnatuse all kannatavatele inimestele suureks abiks olla. Neis sisalduv kaalium aitab reguleerida vererõhku, edendades samal ajal protsesse, mis muudavad suhkru keha energiaks.

Samuti sisaldavad banaanid märkimisväärses koguses:

A-, C- ja B-vitamiine

Kiudaineid

Süsivesikuid

Fruktoosi ja glükoosi

Kõik need toitained on olulised, kui soovite väsimusest üle saada ja parandada nii füüsilist kui vaimset toimet.

2. Kõrvitsaseemned

Foto: Shutterstock
Kõrvitsaseemned on loomulik ravim kurnatuse sümptomite ja nõrgenenud immuunsuse vastu. Neis on palju oomega-3-rasvhappeid, mis on tuntud oma energiasisalduse ning võime üle kontrollida kolesterooli ja põletikku.

Kõrvitsaseemned pakuvad B-vitamiine ja mineraale nagu magneesium ja vask, mis kõik on vajalikud lihastele ja heale enesetundele.

Samuti väärib märkimist, et kõrvitsaseemend on trüptofaani allikas. Trüptofaan on asendamatu aminohape, mis võib parandada une kvaliteeti ja aidata vaimse kurnatuse korral.

3. Naturaalne jogurt

Foto: Shutterstock
Naturaalses jogurtis olevad asendamatud aminohapped ja süsivesikud võivad kurnatust suuresti leevendada. Need toitained annavad rohkem füüsilist ja vaimset energiat, hoides ära väsimuse ja keskendumisraskused.

Naturaalne jogurt sisaldab ka märkimisväärses koguses probiootikume, häid baktereid, mis parandavad seedimist ja toetavad immuunsüsteemi.

4. Kreeka pähklid

Foto: Shutterstock
Kreeka pähklid aitavad kurnatuse sümptomitega võidelda ja on lisaks maitsvad!

Need sisaldavad oomega-3-rasvhappeid ja kiudaineid. Kreeka pähklite mõõdukas tarbimine tõstab energiataset eriti kõrge intensiivsusega füüsilise tegevuse ajal.

5. Oad

Foto: Shutterstock
Oad on kaunviljad, mis väärivad oma kohta iga inimese menüüs ja mitte ainult sellepärast, et need aitavad võidelda kurnatuse vastu, vaid ka seetõttu, et oad soodustavad südame ja immuunsüsteemi tervist.

Oad on suurepäraseks kiudainete, süsivesikute ja valkude allikaks. Kõiki eelnimetatuid on vaja väsimuse ja keskendumisraskuste vältimiseks.

Oad pakuvad ka mineraale nagu kaalium ja magneesium, mis hoiavad füüsilise ja vaimse energia taseme kõrgena.

6. Spinat

Foto: Shutterstock
Spinat on väga toitev köögivili. Selle kõrge mineraal- ja kiudainesisaldus on kurnatuse sümptomite ravimisel oluline.

Spinat sisaldab märkimisväärses koguses rauda, kaaliumi ja magneesiumi, olulisi mineraale, mis parandavad vereringet ja kontrollivad keha põletikulisi protsesse.

Vitamiinid C ​​ja B on samuti spinatis saadaval. Viimase vitamiini puudust on seostatud nõrkuse ja kroonilise väsimuse suurenenud riskiga.

7. Kaer

Foto: Shutterstock
Kaer on energiarikas toiduaine, mida kõik peaksid vähemalt 3 korda nädalas tarbima.

"Teraviljade kuningannana" tuntud kaer on täis vitamiine, asendamatuid rasvhappeid ja looduslikke kiudaineid, mis parandavad seedimist ja immuunsüsteemi.

Kaeras sisalduvad kvaliteetsed süsivesikud ladestuvad kehas glükogeenina ja muundatakse seejärel lihaste ja aju kütuseks.

8. Arbuus

Foto: Shutterstock
Arbuus on hea valik kurnatuse dehüdratsiooni sümptomite ületamiseks. Arbuusi söömine pärast treeningut või muid raskeid kehalisi tegevusi aitab täita higistamisest tühjenenud vedeliku- ja mineraalivarusid, hoides ära lihasprobleeme.