Foto: Shutterstock
Marjadest, puuviljadest, taimeõlidest, pähklitest ja kalast koosnev dieet on ajule maiuspala. Vaatame, millised toiduained aitavad hoida aju heas toonuses!

Nagu keha tervikuna, vajab ka aju toitu. Ajusõbralik dieet soosib köögivilju, pähkleid, marju, ube, täisteratooteid, taimeõli, kala ja linnuliha. Tume šokolaad tervendab samuti närvirakke ja vaimseid funktsioone.

Tervislik toitumine on oluline mälu ja õppimisvõime parandamiseks, sest aju vajab arenguks vitamiine, samuti korralikku und.

Foto: Shutterstock

Eelkõige januneb aju toitude järele, mis sisaldavad oomega-3-rasvhappeid ning B-, C-, D- ja E-vitamiini. Need kaitsevad aju veresooni ja aitavad aju vormis hoida. Vitamiinide tarbimine on oluline ka muude kehaliste tegevuste parandamiseks. Rasvhapped on lisaks ajule head ka südamele ja liigestele. Vähene rasvhapete tarbimine võib viia Alzheimeri tõve ja mälukaotuseni.

Piiratud toitude hulka kuuluvad:

  • punane liha
  • või
  • juust
  • kondiitritooted
  • maiustused
  • karastusjoogid
  • alkohol


Kõige tähtsam on toituda mitmekülgselt!

Foto: Shutterstock

Lülitage on menüüsse aju jaoks kasulikud toiduained:

  • pähklid, mandlid ja seemned
  • oad ja herned
  • köögiviljad, eriti kapsas, spinat, tomat, paprika
  • avokaado, banaan, apelsin
  • kõik marjad
  • täisteraleib ja pasta, puder
  • muna
  • taimeõlid, eriti oliiviõli, linaseemneõli ja rapsiõli
  • kalad: lõhe, vikerforell, heeringas, ahven, särg, haug

Allikas: Hyva Terveys