Foto: Shutterstock
Armastus mõningate toitude vastu ja teiste roogade tagasilükkamine on kaasasündinud. Ja see on hea: see oli ainus viis, kuidas ellu jääda vabas looduses, kui me ei saanud oma toidukraami osta usaldusväärsest toidupoest. Teatav skepsis toidu suhtes on kaasasündinud ürginstinkt, mis kaitses mürgiste või riknenud toitude tarbimise eest.

On üsna loomulik, et oleme uute ja tundmatute toitude suhtes esialgu kriitilised, need ei pruugi meile esimest korda proovides meeldida. Paljud ristavad piike näiteks Brüsseli kapsa, spinati või isegi täisterapastaga - need toiduained ei pruukinud juba lapsepõlves meeldida ja mõnede toitude osas ei muutu meie arvamus ka täiskasvanueas.

Maitse on harjumise küsimus!

Foto: Shutterstock

Ilmselt olete tuttav ütlusega "Kodus maitseb ikka kõige paremini". Selles ütluses on tõetera sees, sest kodune toit on tõesti parim kuna teame nii selle kvaliteedi kui ka päritolu kohta.

Kuid kõigepealt peame uue maitsega harjuma. Sama lugu on lõhna ja tekstuuriga. Näiteks väikesed lapsed, kes on kartulipudruga harjunud ja kellele meeldib seda süüa, sülitavad kõigepealt välja kartulitükid, kuna nad pole nende konsistentsiga tuttavad.

Teatud toitude maitsega on lihtsam harjuda kui esialgu arvame! Alljärgnevalt leiate 6 näpunäidet, mille abil saate ennast treenida sööma toite, mis pole veel teie lemmikute loendis kohta leidnud. Soovitused pani ritta portaal Bevegt.de.

1. Harjumine muudab kõik!

Sööge toitu ikka ja jälle. Enne mõne uue toidu nautima hakkamist tuleks seda korduvalt süüa!

2. Maitsed muutuvad!

See pole lihtsalt ütlus, vaid ka reaalsus. Proovige aeg-ajalt uute toitude avastamist. Paljud ei söö lapsena keedetud või aurutatud köögivilju, kuid suure tõenäosusega ei pruugi need enam täiskasvanueas vastumeelsed olla.

3. Valmistage toitu erinevalt!

Tarbige toiduaineid, millega soovite harjuda, erineval viisil valmistatuna. Nii kogete nende maitset täiesti uuel viisil.

4. Segamismeetod

Kasutage mõne toidu valmistamiseks toiduaineid, millega soovite harjuda. Miksige neid teie jaoks meeldivate toiduainetega.

Võtame näiteks brokoli, spinat või lehtkapsas. Kui need ei meelita teid, siis kasutage eelnimetatuid (või mõnda neist) koos mõne magusa puuviljaga (banaan või pirn). Aja jooksul saate vähendada puuviljade hulka ja omakorda suurendada köögiviljade hulka.

5. Loobumise meetod

Vältige mõnda aega teatud toite.

Lehmapiim on üks toiduaineid, millest loobumine võib olla paljude jaoks keeruline, kui tahetakse astuda samm suurema taimse toidu osakaalu poole. Kuna sojapiim ja muud taimsed piimad maitsevad lehmapiimast erinevalt, siis võib harjumuspärast maitsest olla raske loobuda. Teie maitsemeeled võrdlevad sojapiima lehmapiimaga ja leiavad, et jook maitseb erinevalt ning lükkavad taimse piima tagasi.

Jätke lehmapiim oma menüüst välja ja keskenduge ainult taimsele piimale. Andke endale harjumiseks paar päeva, vajadusel ka kauem. Kui te tunnete, et sojapiimaga on keeruline harjuda, siis proovige mõnda muud kaubamärki või maitsestatud sojapiima (nt vaniljega).

Harjumusi ja ka maitset ei saa üleöö muuta. Oluline on võtta aega ja mitte ennast sundida. Valige muutusteks endale sobiv tempo, nii väldite stressi!

Andke meile teada, kas teil on mingeid toite, mis teile varem ei meeldinud, aga aja jooksul on teil õnnestunud nendega harjuda!