"Videotes olevad toidud esitatakse tavaliselt nukumaja mööblit ja aksessuaare kasutades. White toob välja harrastajate mängulisuse, millele on iseloomulik "miniatuursusega õrritamine ja soov näidata erakordset tavalisena."

Ehkki toidud, mis valmivad on lihtsad, on videotest näha nende tegemiseks vajaminev detalitäpsus ja "kirurgide oskused."

Nende videote valmistajateks ja publikuks on paljud Jaapani otaku-kultuuri fännid, kes sageli olles kaotanud kontakti reaalse maailmaga, veedavad aega kodus ja vaatavad erinevatest kanalitest oma lemmikkangelasi.

Kuid miniatuursete söökide valmistamine ei ole ainult jaapanalaste ja tippkokkade eksperimenteerimise pärusmaa. India lõunaosas, Tamil Nadu osariigis elavad Rajkumari ja Valarmathi teevad YouTube'i kanalit nimega The Tiny Foods, mis tutvustab ülipisikeste köögiriistade abil selle piirkonna roogasid, mida serveeritakse armsatel väikestel taldrikutel.

Paar alustas videote valmistamist kaks aastat tagasi pärast seda, kui Valarmathi nägi ühte Jaapani kokanduskanalit, kuid nad otsustasid filmitavale materjalile Lõuna-Indiale iseloomulikku juurde anda. Kõik videod filmitakse lopsakal, rohelisel looduslikul taustal. Võttepaigad on sätitud põllule ja näevad välja otsekui ood India põllumehele. Autorid kinnitavad, et valmistatav toit on siiski pisut keerukam, kui keskmine taluperemees naudib. Paaril jagub uute videote valmistamiseks aega ainult nädalavahetustel, sest lisaks äritegevusele ja muudele kohustustele kasvab nende peres ka väike, alla 3-aastane laps.

"Meile meeldib seda teha. Tavaliselt alustame laupäeva pärastlõunal ja töö kestab pühapäeva hommikuni," rääkis Valarmathi, kelle kanda videotes on toiduvalmistamine. "Ram-i ülesandeks on filmimine ja monteerimine," ütleb naine.

Selleks, et videod mõjuksid värskelt, otsivad nad iga kord uue "võttepaiga", kuhu sätitakse paika väikesed nukud, lauad, potid, majad, jalgrattad, taldrikud jne.

"Me proovime teha igas videos midagi erinevat, et inspireerida noori meie videoid vaatama ja ise süüa tegema," sõnas naine.

Lisaks põneva gastronoomia loomisele soodustavad videod ka tervislike toitude valmistamist, mahepõllundustoodete kasutamist ja toidujäätmete vähendamist, kahandades söögikordade toidukoguseid.

Valarmathi ja Rajkumari ainulaadsed kokandusvideod on teinud paarist YouTube'i-kuulsused. Nende kanalil - The Tiny Foods - on nüüdseks enam kui 700 000 tellijat.

Allikas: Edexlive ja BBC