Foto: Shutterstock
Kas soovite, et teie nahk oleks sile ja kortsudeta? Siis peaksite need toiduained oma menüüsse lisama.

Kortsude vastu võitlemiseks on välja mõeldud niisutavad kreemid, maskid ja kõikvõimalikud seerumid. Ometi imestame, et miks meie nahk näeb hoolitsusele vaatamata kahvatu ja väsinud välja?

Vastus on sõna otseses mõttes meie ees, täpsemalt: meie taldrikul. Sest see, kas meie nahk näeb välja nooruslik, sõltub suuresti ka sellest, mida sööme. Kaheksa naha heaolule kaasa aitavat toiduainet pani ritta GoFeminin.de.

Kaerahelbed naha tugeva sidekoe jaoks

Foto: Shutterstock
Ekspertide sõnul on räni naha, juuste ja küünte mikroelement. Need, kes tarbivad toidu kaudu piisavalt räni, võivad saavutada vananemisvastase efekti ja aeglustada kortsude teket. Näiteks kaerahelbed varustavad keha räniga. Kaer sisaldab ka tsinki, mis vastutab kollageeni moodustumise eest ja aitab seega kaasa ka naha noorenemisprotsessile.

Loe lisaks: Kas kaerahelbepuder on kõige tervislikum hommikusöök maailmas? Kommenteerib funktsionaalse toitumise terapeut Annely Soots. Lisatud retseptid!

Tomatid loodusliku päikesekaitsena

Foto: Shutterstock
Tomatid sisaldavad palju A-vitamiini ja lükopeeni - kahte koostisosa, mis toimivad meie naha kaitsva filtrina ja kaitsevad seda UV-kiirte eest.

Lükopeen on tomatis sisalduv karotenoid, võimas antioksüdant, mis aitab ära hoida vähki ja südamehaigusi ning on ülimalt kasulik nahale.

Lükopeen on rasvlahustuv. Seega, kui koos tomatitega tarbida mõnda rasvainet, näiteks oliiviõli, omastab organism seda antioksüdanti palju paremini. Vaatamata tomatite söömisele ei saa suvel hakkama ka ilma nahka kaitsva päikesekreemita!

Avokaado värske jume jaoks

Foto: Shutterstock
Tänu headele rasvadele aitavad avokaadod hoida kolesteroolitaset kontrolli all, millel on positiivne mõju meie kardiovaskulaarsüsteemile.

Avokaados sisalduvad monoküllastumata rasvad aitavad tagada pehme naha ja säilitada noorusliku jume.

Kookosega kortsude vastu

Foto: Shutterstock
Kas olete kunagi märganud, et paljud kosmeetikatooted sisaldavad kookospähklit? Põhjus: kookospähkel sisaldab rikkalikult kinetiini - tõhusat vananemisvastast ainet meie nahale.

Muide, kookospähkli kõige väärtuslikumad koostisosad pole mitte rasvarikkas kookospiimas, vaid tervislikus kookosvees. Regulaarne kookosvee tarbimine aitab väidetavalt võidelda kahjulike vabade radikaalidega.

Loe lisaks: Teeme asja selgeks: kas kookosvesi on parem janukustutaja kui tavaline (kraani)vesi?

Marjad ja elastne nahk

Foto: Shutterstock
Vabadest radikaalidest rääkides: kui soovite nende vastu sõja kuulutada, siis peaksite oma menüüle lisama antioksüdante. Need aitavad kaitsta rakke. Marjad nagu mustikad, sõstrad või murakad on suurepärased antioksüdantide allikad.

Nõuanne: mida tumedamad on marjad, seda parem. Näiteks on klaasil leedrimarjamahlal sama efekt, mis umbes 14 klaasi punast viinamarjamahla või 55 (!) klaasi õunamahla tarbides.

Kreeka pähklid naha loomuliku niiskuse suurendajana

Foto: Shutterstock
Süsivesikud ja rasvad on tervisliku toitumise jaoks hädavajalikud. Need mitte ei anna meil vajalikku energiat, rasvad on vajalikud ka erinevate vitamiinide imendumiseks. Näiteks porgandis sisalduv A-vitamiin imendub ainult rasva abil.

Kuid mitte kõik rasvad pole head. Toidu puhul peaks keskenduma küllastumata rasvhapete saamisele. Kreeka pähklid on siin suurepärased. Need on rikkad oomega-3-rasvhapete, valkude ja alfa-linoleenhappe poolest, mis aitavad nahal väiksemaid kahjustusi kiiremini parandada ja naha vananemist aeglustada.

Roheline tee suurepärase jume saavutamiseks

Foto: Shutterstock
Roheline tee kaitseb tänu antioksüdantidele ja põletikuvastastele omadustele nahka. See võimas tee vähendab kortse ja vananemisilminguid ning kaitseb nahka päikese kahjulike mõjude eest.

Loe lisaks: TEEME SELGEKS | Kuidas valmistada õigesti rohelist, musta ja valget teed?