Foto: Shutterstock
Pole vist kedagi, kes ei ihkaks (vahetevahel) šokolaadi, kummikomme või küpsiseid nosida? Magusasööstud võivad dieedipidamise keeruliseks muuta ja nii mõnegi lisakilo tuua. Iha magusa järele on võimalik taltsutada looduslike söögiisu pärssijatega, vahendab EatSmarter.com.

Loodus pakub apteegis leiduvatele söögiisu vähendavatele preparaatidele paremaid ja tervislikumaid alternatiive. Ja mis kõige parem: looduslikud söögiisu vähendajad on maitsvad!

1. Looduslik söögiisu vähendaja: piparmünt

See trikk töötab alati: kui teil on isu, harjake hambaid lihtsalt piparmündi hambapastaga. Eriti pärast rammusat sööki, kui magustoit tundub nii ahvatlev, saate magusaiha piparmündiga lüüa. Hambaid harjates annate oma kehale märku, et söömise aeg on möödas.

Puhastamise käigus suu neutraliseeritakse. Teaduslikult on tõestatud, et piparmünt võib aidata isu vastu. Kuid olge ettevaatlik: hambaid liiga sage harjamine võib hambaemaili kahjustada. Abiks võivad olla ka muud piparmündiga tooted, näiteks närimiskumm või tee.

2. Looduslik söögiisu vähendaja: õun

Magusaisu? Sööge kõigepealt 1 õun, mis stabiliseerib veres glükoositasakaalu ja kaitseb seeläbi magusate asjade "süüa tahtmise" eest. Lisaks stimuleerivad õunad seedimist ja toetavad rasva põletavate hormoonide tootmist.

3. Looduslik söögiisu vähendaja: ingver

Ingveril on meie kehale äärmiselt stimuleeriv mõju, kuna see avaldab suus olevatele paljudele maitsepungadele mõju. Ingveritee on suurepärane looduslik söögiisu vähendaja. Selleks koorige tükk ingverijuurt, lõigake see õhukesteks tükkideks või viiludeks ja valage selle peale kuuma vett. Ingveri suurepärast aroomi on täielikult tunda 2-3 minuti pärast.

4. Looduslik söögiisu vähendaja: tomat

Kui teid valdab ohjeldamatut söögiisu, siis võib abi olla ka punastest köögiviljadest. Näiteks tomatites on kõrge kroomi sisaldus. See stabiliseerib veresuhkru taset ja tagab, et täiskõhtunne oleks tagatud pikka aega.

Lisaks on tomatid nii mitmekülgsed: salatis, supis või maitsvas pastakastmes.

5. Looduslik söögiisu vähendaja: valk

Foto: Shutterstock
Tsink, nagu kroom, alandab insuliini taset ja seeläbi ka söögiisu. Eelkõige munad, eriti munapuder või kõvaks keedetud, sisaldavad palju seda mineraalainet.

6. Looduslik söögiisu vähendaja: kaerahelbed

Foto: Shutterstock
Toitumisspetsialistid ei soovita mitte niisama hommikusöögiks täisterakaerahelbeid jogurti ja puuviljadega, sest need annavad pikaks ajaks täiskõhutunde ja pakuvad lisaks ka palju magneesiumi.

See väärtuslik mineraal vastutab rakkude hapnikuvarustuse eest ja stimuleerib seega rasvapõletust. Alustage päeva näiteks nende maitsvate müslidega!

RETSEPTID | Valmista tervislik müsli ise, sest see on imelihtne! Lisatud ka vegan-versioonid

7. Looduslik söögiisu vähendaja: maapirn

Kui teile tundusid eelnimetatud looduslikud söögiisu vähendajad tuttavad, siis maapirn muudab selle nimekirja ehk pisut eksootilisemaks. Maapirni mugulates sisalduv inuliin on veeslahustuv kiudaine, mis soodustab süsivesikute ja rasvade ainevahetust. Lahustuvad kiudained (sh inuliin) aeglustavad glükoosi imendumist peensooles, mille tulemusel vere glükoosisisaldus tõuseb aeglasemalt ja tänu sellele saab organism uut energiat ühtlasemalt ning näljatunne ei teki nii kiiresti.

8. Looduslikud söögiisu vähendaja: läätsed

Läätsedel on väga kõrge kiudainesisaldus. See tagab, et täiskõhutunne kestab pikka aega. Läätsed on muu hulgas ka väga madala rasvasisaldusega.