Foto: Shutterstock
Suvi on aastaaeg, mil enamik inimesi muretseb oma välimuse pärast. Iroonilisel kombel võib tervisliku toitumise järgimine olla ka kõige raskem aeg, sest soojad ilmad ja puhkused hoiavad inimesi õues, mis võib söömisharjumusi oluliselt mõjutada. Vältige nende näpunäidete abil suvel kehakaalu tõusu!

Vältige suvel kehakaalu tõusu, näiteks juues piisavalt vett ja süües puu- ning köögivilju. Õige toitumine on oluline hea enesetundega puhkuse nautimiseks. Kui soovite teada saada, mida kujutab endast tervisliku toitumise "valem", mis aitab suvel tervislikku kehakaalu säilitada, siis lugege alljärgnevalt AskelTerveyteen´i koostatud soovitusi!

Foto: Shutterstock
Sööge köögivilju eelroana

Suvel on värsket toitu palju lihtsam süüa, nii et alustage sööki salati või supiga. Köögiviljade söömine eelroana aitab suurendada täiskõhutunnet, seega sööte vähem kaloriterohket pearooga.

Köögiviljades sisalduvad kiudained hoiavad teid küllastunud ja vähendavad glükeemilist indeksit, mis aeglustab seedimist. Köögiviljade söömine on seetõttu oluline, et suvel mitte kaalus juurde võtta.

Suvel värskete köögiviljade menüüsse lisamine aitab ära hoida ülesöömist, olles võtmeks rasvumise vältimisele.

Sööge hooajalisi puuvilju

Puuviljad on meeldivad mitte ainult värvuse ja magususe, vaid ka värskuse tõttu. Neis on palju vedelikku ja vähe kaloreid. Kaaluge menüüsse järgmiste puuviljade lisamist:

aprikoosid

virsikud

nektariinid

kollased ploomid

kantaluup melonid

Nende puuviljade oranž ja kollane värv tähendab, et neis on palju karoteene ja karotenoide. Need on A-vitamiini alus ja nende ülesanne on tugevdada keha vastupanuvõimet ning säilitada nägemist ja tervet nahka.

Punased puuviljad, nagu arbuusid, kirsid ja ploomid, sisaldavad omakorda palju magneesiumi ja lükopeeni, mis toetavad südame tervist.

Kandke puuvilju alati endaga kaasas ja eelistage neid suupistetena söögikordade vahel või magustoidu alternatiivina.

Vältige suvel kehakaalu suurenemist, tehes restoranis einestades õigeid valikuid

Foto: Shutterstock
Kui reisite rannikule, nautige värsket kala. Kõige tervislikum viis kala söömiseks on seda grillida ja tarbida koos kergete kastmetega. Samuti võite süüa igasuguseid mereande, mis sarnaselt kalale on täis kvaliteetset valku ja millest enamik on ka madala rasvasisaldusega. Lisaks on neis palju mineraale ja vitamiine.

Mereande tuleks siiski süüa mõõdukalt, kuna need on kõrge (näiteks kaheksajalad ja krevetid) kolesteroolisisaldusega.

Foto: Shutterstock
Kandke omatehtud suupisteid endaga kaasa

Puhkusel veedetakse aega vaatamisväärsustega tutvudes. Võtke tervislikke suupisteid kaasa, et te ei sööks esimeses ettejuhtuvas paigas. Heaks valikuks on pähklid, hakitud puuviljad, jne.

Suvel on väga oluline meeles pidada, et peab piisavalt vedelikku tarbima, eriti kuumadel suvepäevadel. Keskmiselt vajab inimene päevas umbes kaks liitrit vett.

Muutke harjumuseks veepudeli kaasaskandmine, nii tagate, et tarbite vett päeva jooksul piisavalt. Nii ei osutu esimeseks kiireks janukustutajaks näiteks suhkruga joogid, mis pole tervislikud.

Tarbige võimalikult vähe alkoholi

Suvel on võimalik nautida laia valikut värskendavaid alkoholivabu jooke. Ehkki alkohol võib suvistel pidudel olla esindatud, tuleks selle tarbimisest hoiduda.

Milliseid mittealkohoolseid jooke võiks eelistada?

Vesi on parim jook, kuid lisaks sellele on heade variantide hulgas mineraalvesi, külmad keedetud teed ja smuutid.

Kehakaalu kogunemise vältimiseks tuleks suurendada igapäevast energiatarbimist. Kui olete teises linnas puhkamas, jalutage seal või rentige jalgratas. Kui lähete randa, siis proovige ka seal leida huvitavat tegevust.

Millest Oma Maitse värskes numbris juttu, vaata SIIT!