Foto: Shutterstock
Milline on parim viis palavusega toimetulemiseks, et mitte oma tervist ohtu seada? EAT SMARTER annab näpunäiteid, mis tõesti aitavad.

Õige toitumine

Kuumade ilmadega peaksite oma toitumisele rohkem tähelepanu pöörama. Vältige rasvaseid ja raskesti seeditavaid toite. Eelistage puu- ja köögivilju ning suurema veesisaldusega toite.

Kas jääkülmad joogid on palava ilmaga ikka hea mõte?

Kõrgete soojakraadide korral peaksite kindlasti piisavalt vett jooma. Keha vajab palava ilmaga rohkem vedelikku, kui seda on soovitatav 1,5 liitrit päevas.

Palavusega võitlemiseks haaratakse tihti külma joogi järele, mis ei ole aga hea maole. Külm jook stimuleerib ainevahetust, põhjustades veelgi suuremat higistamist, mis viib kehast magneesiumi välja ja võib põhjustada magneesiumipuudust.

Jookide maksimaalne temperatuur peaks olema 37 kraadi. Kuumusega on hea tarbida leiget piparmünditeed, mille värskus tagab ka jahutuse. Kindlasti tuleks vältida alkoholi, kuna see laiendab veresooni ja viib kehast vedelikku välja, olles seega kehale lisakoormus.

PANGE TÄHELE!

Peaksite vältima jääkülmi jooke, kuna need koormavad teie ainevahetust veelgi. Selle asemel jooge palju vett ja piparmünditeed.

Vesi on keha jaoks oluline ja sellest saadav kasu tervisele on järgmine:

suurendab füüsilist jõudlust

avaldab positiivset mõju energiatasemele ja ajutegevusele

soodustab seedimist ja hoiab ära kõhukinnisuse

aitab dehüdreerumise vastu

Sport kuumuses?

Üldiselt peaksite kõrge temperatuuri korral treenima väga ettevaatlikult. Võimalusel eelistage veesporti, näiteks ujumist või vesiaeroobikat või treenige jahedates ruumides.

Pöörake tähelepanu piisavale vee joomisele, et kompenseerida higistamise tagajärjel tekkinud veekaotust.

Lihased vajavad samuti vett, et üldse tööd teha ja need, kes joovad liiga vähe, on kiiremini kurnatud.

Looduslik päikesekaitse

Foto: Shutterstock

Võite nahka ka päikesekiirte eest loomulikult kaitsta, kuid peaksite arvestama, et see ei asenda päikesekaitsetooteid!

Toitude nagu avokaado ja tumeda šokolaadi söömine, aga ka oliivi- või kookosõliga naha hõõrumine kaitsevad nahka vananemise ja UV-kiirguse eest. Kookosõli SPF on 7, mis tähendab, et see blokeerib kõigest 20 protsenti ultraviolettkiirtest

Tumedas šokolaadis sisalduvad flavonoidid võivad kaitsta päikese käes viibimisel tekkivate nahakahjustuste eest, soodustada naha verevarustust ja parandada naha niiskust.