Foto: Shutterstock
Kas tunnete end väsinuna ka siis, kui te magate piisavalt? Kui see tundub teile tuttav, siis on võimalik, et kannatate kroonilise väsimuse all. Kroonilise väsimuse vastu võib abi saada kontrollides toitumist. Proovige neid toitumisnõuandeid ja pidage meeles, et mida paremini te sööte, seda parem on ka enesetunne.

Krooniline väsimus paneb teid kohe hommikul haarama suure tassi kohvi järele. Kuid ka see ei paista aitavat, sest tunnete end kogu aeg nõrgana ja energiavabalt. Krooniline väsimus on keeruline probleem, mida ei saa seostada ühegi konkreetse haigusega. Hea uudis on aga see, et selle ravimine on võimalik elustiili muutuste kaudu. Toitumine mängib olulist rolli keha ja vaimu heaolus, nii et vaatame, mida silmas pidada:

1. Tagage hea hüdratsioon

Foto: Shutterstock
Kroonilise väsimuse raviks on vajalik piisav vedeliku tarbimine. Jätke kõrvale kõik suhkruga mahlad ja karastusjoogid ning tarbige selle asemel palju vett ning teed. Vee tarbimist seostatakse ka mürgiste ainete ja jääkide kõrvaldamisega, kuna nende akumuleerumine kehas põhjustab väsimust. Vee koguse suurenedes paraneb ka ainevahetus.

2. Pidage oma toitumise ja enesetunde üle arvestust

Foto: Shutterstock
Kroonilise väsimuse leevendamine hõlmab ka seda, mida suhu pistate, see puudutab nii toitu kui jooki. Lisaks on hea mõte märkida üles, millises tujus te päeva erinevatel etappidel olete.

Selliste märkmete tegemisel on väsimuse vastu võitlemisel mitmeid eeliseid.Kui suudate jälgida, mida olete söönud ja kuidas end pärast tunnete, siis te teate, mille söömist peaksite jätkama ja mida vältima. Suhkur võib anda hetkega palju energiat, kuid selle mõju vaibub kiirelt ja pärast tunnete end veel rohkem väsinuna. Näiteks agaavisiirup on hea suhkruasendaja, kuna see annab energiat, põhjustamata kroonilist väsimust.

3. Tehke koostööd toitumisnõustajaga

Foto: Shutterstock
Hea mõte on oma toitumise kohta tehtud märkmeid ja söömise järel kogetud tundeid lasta eksperdil hinnata. Koostöös spetsialistiga saate koostada toitumiplaani, mis aitab teil testida, kas konkreetne toit võib põhjustada kroonilist väsimust.

4. Proovige erinevaid toite

Foto: Shutterstock
Iga inimese keha reageerib erinevatele dieetidele erinevalt, mistõttu on võimatu kõigile anda toimivat juhist toitumise muutmiseks. Proovige tooteid, mida te pole kunagi varem söönud. Andke endale aega nendega harjumiseks ja jätkake uute toodetega. Tehke toitumise kohta märkmeid.

5. Nautige toitu sageli, kuid väiksemate portsjonitena

Foto: Shutterstock
Teadaolevalt põhjustavad suured annused toitu unisust ehk "toidukoomat". Selle vältimiseks peaksite sööma midagi vähemalt iga 3-4 tunni tagant. Piisava toitainete saamiseks võite segada puuvilju valgu ja rasvaga.

Siin on mõned ideed väikeste suupistete või söögikordade kohta, mis aitavad teil väsimusega võidelda:

30 g juustu, 5 kreeka pähklit ja 1 õun

Röstitud kana, 3 spl päevalilleseemneid ja 1 dl jõhvikaid

2,5 dl jogurtit, 5 kreeka pähklit ja 6 maasikat

6. Vältige tooteid, mis ärritavad teie keha:

Kohv

Foto: Shutterstock
Kohvi joomine põhjustab närvisüsteemi stressi ja tekitab energia kiiret tõusmist, mis tegelikult süvendavad kroonilist väsimust 2-3 tunni pärast veelgi. Kohvi asemel proovige aloe vera mahla, rohelist teed või piparmünditeed, et värskendav toime oleks tervislik.

Rämpstoit

Foto: Shutterstock
Kuna rämpstoit ei toida inimkeha mingilgi määral ja selles ei ole pikaks ajaks energiat andvaid aineid, siis sellise toidu söömine tekitab pigem raske enesetunde ning väsimuse. Sööge rämpstoidu asemel puuvilju, salateid, smuutisid ja pähkleid. Nendest saate vajalikus koguses antioksüdante, vitamiine ja mineraale ehk kõike seda, mida keha vajab.

Allikas: Askelterveyteen