Mida vähem juua, seda väiksem on ka pohmelli tekkimise võimalus. Kuid see võib peale suuremat pidutsemist, eriti peale aastavahetuse meeleolukat ärasaatmist olla tagantjärgi tarkus. Nii mõnigi võib hommikul ärgates ja alkoholi võõrutusnähtudega võideldes mõelda, et parim viis pohmelli täielikult vältida on üldse mitte juua. Vastutustundliku alkoholitarbimise juurde kuulub aga see, et aidatakse oma kehal alkoholi ja selle laguproduktide toksilise toimega hakkama saada.

Toome Medical News Today abiga välja mõned viisid, kuidas peojärgsel hommikul oma kehale pakkuda tuge, et pohmellist taastuda.

1.Tarbi rohkelt vett

Alkohol viib kehast vett välja, nii et pööra tähelepanu sellele, et tagasi saada kaotatud vedelikku. Alkoholi tarvitamisega kaasneb sageli higistamine, oksendamine ja kõhulahtisus, mis omakorda viib kehast vett ja elektrolüüte välja. Vedelikukaotus tekitab janu, nõrkust ja peapööritust.

Elektrolüüte sisaldavad näiteks kookosvesi ja spordijoogid. Pannes need kaks kokku saad joogi, mis aitab taastada keha tasakaalu pärast vedelikupuudust. Loomulikult võib mõlemaid ka eraldi tarbida!

Arvatakse, et alkoholi tarbimise ajal hüdreeritud olemine võib kaasa aidata pohmelli vältimisele või minimaalsete alkoholi võõrutusähtude kogemisele. Alkoholi tarbimise vahele võiks juua klaasi vett, samuti oleks hea juua klaas vett enne uinumist.

Söö ka tomatit, sellerit ja kurki, sest need sisaldavad palju vett. Blenderda seller ja tomatimahl ning saad turgutava joogi.

2. Söö hommikust

Pohmelliga kaasnev uimasus ja nõrkus võib olla tingitud asjaolust, et alkohol kahandab maksas talletatavat glükoositagavara ja takistab organismis selle juurde tootmist. See tähendab madalamat veresuhkru taset. Aita keha loomulikku tasakaalu taastada ja söö hommikuks valgurikast toitu ning häid rasvu, näiteks muna ja avokaadot.

Hommikueine söömine aitab viia veresuhkru õigele tasemele ja parandada mõnda pohmelusega kaasnevat sümptomit.

Joo mahla! Näiteks tomatid ja tomatimahl sisaldavad põletikku alandavaid antioksüdante ning maksa turgutavat fruktoosi ja C-vitamiini.

Turgutajateks sobivad ka banaanid ja kiivi. Need sisaldavad kaaliumi, mille alkoholi tarbimine viib kehast välja. Blenderda nendest viljadest maitsestamata jogurtiga smuuti.

3. Antioksüdandid

Alkohol, mida inimene joob, põhjustab oksüdatiivset stressi, pannes keha tootma vabu radikaale. Siin tulevad appi antioksüdandid!

Alkoholi tarbimise kahjuliku mõju vähendamiseks tuleb kasuks antioksüdantide sisaldusega toitude söömine.

Headeks antioksüdantide allikaks on:

kirsid

viinamarjad

mandlid

porgandid

granaatõun

ingver

spinat

roheline ja must tee

tume šokolaad

4. Probiootikumid

Keefir ja hapukapsas aitavad kõhtu mikrofloora tasakaalu taastada.

5. Karastusjook Sprite

Mail Online vahendab, et Hiina teadlased analüüsisid 57 erineva joogi mõju pohmelli sümptomitega võitlemisel ja leidsid, et sidruni-laimimaitseline Sprite kiirendab alkoholi lõhustumist kõige kiiremini.

Teadlased uurisid, mis põhjustab pohmelust ja avastasid, et mitte alkohol ise, vaid hoopis see, kuidas keha alkoholi lagundab, põhjustab selliseid sümptomeid nagu iiveldus ja peavalu.

Alkoholi tarbimise ajal eraldub maksas ensüüm nimega alkoholdehüdrogenaas (ADH), mis lagundab alkoholis sisalduva etanooli kemikaaliks, mida nimetatakse atseetaldehüüdiks, nii et alkohol satub vereringesse vähem. Seejärel lõhustab ensüüm nimega aldehüüdi dehüdrogenaas (ALDH) atseetadaldehüüdi omakorda atsetaadiks. Atsetaati peetakse ohutuks, kuid sattumine sellest tugevama atseetaldehüüdi mõjuvalda põhjustabki pohmelli sümptomeid.

Teadlased leidsid, et karastusjook Sprite kiirendas ALDH-protsessi, tuues kaasa alkoholi kiirema lõhustumise ja pohmelli sümptomite lühenemise.

Parim moodus pohmelli vältimiseks on alkoholi üldse mitte tarbida. See soovitus ei kehti ainult aastavahetuse kohta!