Shutterrstock
Arbuusi seemnete kaks kõige põhilisemat head omadust on üldteada - need aitavad kehast liigset vedelikku eemaldada ja lisaks sellele on neil positiivne mõju vererõhule.

Paljud arbuusisõbrad söövad seemned küll ära, aga nad ei pruugi teada, et mustad läikivad seemned, mis väga tihti ikkagi viljalihast välja puhastatakse, on täis kasulikke toitaineid.

1 Oma toime poolest on arbuusi seemned laksatiivsete ehk lahtistavate omadustega. Sisaldades rikkalikult kiudaineid, reguleerivad nad soolte toimimist, hoolitsedes nii vetsus käimise korrapärasuse kui seal kergelt kulgeva toimingu eest. Nii kaob arbuusi süües sisuliselt igasugune vajadus lahtistavate ravimite järele, kui maadled sageli kõhukinnisusega.

2 Nii nagu arbuus ise, on ka selle seemned vett väljutavad. Seemneid tarbides puhastad korraga nii organismi kui hoiad ära vedelike kogunemise kudedesse.

3 Arbuusi seemnetest valmistatud tee on iidne ravimeetod neerudesse kogunenud jääkainete ja toksiinide eemaldamiseks, seemned takistavad samas ka neerukivide teket.

Arbuusi seemnetest tee

4 sl arbuusi seemneid

1 l vett

2-3 dl arbuusi viljaliha tee magustamiseks

Purusta saumikeseriga seemned pulbriks, sega keevass evette ja lase 30 minutit vaikselt saadud segul potis haududa. Tõsta pott tulelt ja lase tunnike jahtuda. Vala jook läbi sõela kannu ja lisa soovi korral kas veidi mett või püreestatud arbuusi viljaliha.

4 Seemnetes sisalduvad aktiivsed ühendid toetavad kuseteede töid ja tegemisi ning tänu suurenenud vedelike äravoolule, takistatakse sellega ka halbade bakterite vohamist. See omakorda tähendab seda, et põetakse vähem näiteks põiepõletikku. Lisaks sellele eemaldavad seemned kehast toksiine ja raskemetalle, mis suurendavad mitmete tõsiste haiguste riski.

5 Kuna seemned tasakaalustavad kehavedelikke ja soola tasakaalu, siis nii on arbuusi regulaarsel söömisel positiivne mõju ka vererõhule.

6 Arbuus ise sisaldab lükopeeni, selle seemned aga sisaldavad magneesiumi ja tsinki. Need koostisosad aitavad ära hoida vabade radikaalide põhjustatud rakumuutusi ja tervisekahjustusi, samuti hoiavad nad ära luude ja liigeste enneaegset nõrgenemist.

7 Seemned sisaldavad ohtralt täisväärtuslikku energiat, kuna nendes sisalduvad mineraalid ja kiudained koos aitavad eemale peletada nii füüsilis kui ka vaimset väsimust. 100 grammi arbuusi sisaldab umbes 20 kalorit, samal ajal kui arbuusi seemned sisaldavad kuni 555 kalorit 100 grammi kohta. Niisiis on seemned palju toitainerikkamad ja kõrge kalorsuse tõttu ei ole mõtet nendega söömisega ka üle pingutada.

8 Me kõik teame, et rasvade kogunemine veresoontes võib põhjustada kõrget vererõhku, südamehaigusi ja suurenenud trombide tekkemise riski. Arbuusi seemned sisaldavad nii oomega-3- kui ka oomega-6 rasvhappeid, muutes need ideaalseks vereringe puhastajateks ja kõrge kolesteroolitaseme alandamiseks.

Niisiis jäta seemnetest vaba arbuus hoopis poodi ja söö mahlakat viljaliha kogu suve nii palju, kui vaid jaksad. Kusjuures mustade seemnetega arbuusid on võrreldes valgete tillukeste seemnetega sortidega võrreldes ka palju mahlakamad, muredamad ja magusamad.