Foto: Shutterstock
Selleks, et kaltsium imenduks paremini kehas, on oluline saada piisavalt D-vitamiini. See on kaltsiumi imendumise väga oluline tegur. D-vitamiini saab, kas päikese käes viibides, sobivaid toiduaineid või toidulisandeid tarbides. Paljud kannatavad aga kaltsiumivaeguse all, millele mõnikord ei leita leevendust isegi siis, kui dieedile lisatakse kaltsiumirikkaid toite, sest probleem võib olla kaltsiumi imendumisega.

Siin on mõned näpunäited, mis aitavad parandada kaltsiumi imendumist teie kehas

Kui teil on diagnoositud kaltsiumivaeguses, siis on oluline mõelda, millest see võib tingitud olla? Põhjuseid võib selleks olla mitmeid - kas sööte piisavalt kaltsiumirikkaid toite, põete mõnda haigust või on probleem seotud sellega, kuidas teie keha seda mineraali omastab?

Kaltsiumi imendumise maksimeerimine

Ärge liialdage piimatoodetega.Tõenäoliselt teate juba, et piimatooted - näiteks piim, juust ja jogurt - sisaldavad kaltsiumi. Oluline on teada, et kuigi piimatooted on head kaltsiumi allikad, ei imendu see mineraal alati kehas õigesti. Seega võib juhtuda, et hoolimata mitmekesisest toitumisest kannatab inimene kaltsiumivaeguse käes. Mõnel juhul võib laktoositalumatus kahjustada ka kaltsiumi imendumise tõhusust.

Alljärgnevalt vaatleme kõrge kaltsiumisisaldusega taimset päritolu toiduaineid:

1. Seesamiseemned sisaldavad rohkelt kaltsiumi. Kasutage roogade, näiteks salatite valmistamisel seesamiõli, mis annab toidule meeldiva pähklise nüansi.
2. Rohelised lehtköögiviljad on rikkad kaltsiumi poolest. Need sisaldavad rohkelt antioksüdante ja võivad seega tõhusalt vähendada terviseprobleemide riski.

Foto: Shutterstock
Hankige rohelistest lehtköögiviljadest maksimumi, valmistage neist salateid või smuutisid.

RETSEPTID | Alternatiiv salati söömisele - rohelised smuutid!

3. Tarbige mandlipiima
Foto: Shutterstock
Mandlites on palju kaltsiumi ja see võib olla teie tervisele kasulik. Üks viis nende hõlpsamaks tarbimiseks on mandlipiim. See on hea alternatiiv lehmapiimale, lisaks on mandlpiim väga maitsev ja toitev.

4. Parandage soolestiku bakterite tervist

Foto: Shutterstock
Enamik meie toidu seedimisest ja imendumisest toimub soolestikus. Seepärast on väga oluline hoida soolebakterite kasv tervena ning siin aitab kaasa probiootiline toit.

Loe lisaks:

Toitumisnõustaja: Soolestik on sisuliselt inimese teine aju

Probleemid haiguste ja langenud immuunsusega? Tarbige hapendatud toite!

5. Ärge liialdage kiudainetega

Kuigi meie keha vajab iga päev kiudaineid, pole siiski hea neid liiga palju tarbida. Rohkem kui 40 grammi päevas muutub ebatervislikuks, sest kiudainetel on komme endaga siduda vett ja mineraalaineid, eriti kaltsiumi ning magneesiumi, ja viia sel viisil osa toidus sisalduvatest mineraalidest soole kaudu välja.

7. Tagage piisav D-vitamiini tarbimine

Foto: Shutterstock
Kaltsiumi imendumise optimeerimiseks on D-vitamiini tarbimine sama oluline kui kaltsiumi omastamine ise.

Piisava D-vitamiini saamiseks võite nautida ka D-vitamiini sisaldavaid toite nagu:

Kalamaksaõli

Kalad (sardiinid, tuunikala või lõhe)

Muna

Allikas: AskelTerveyteen